کد خبر ۳۲۱۸۴ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
نقش عکاسان :

در معرفی جاذبه‌های گردشگری قم ‌

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: جامعه عکاسان قم در معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی این استان نقش برجسته و موثری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی در نشست صمیمانه با عکاسان نمایشگاه قاب قم ضمن تقدیر از فعالیت این قشر هنرمند اظهار کرد: عکاسان می‌توانند با استفاده از هنر عکاسی و با نوع دید هنرمندانه آثار تاریخی و فرهنگی قم را در سطح ملی و بین المللی به تصویر بکشند.

وی افزود: شهر مقدس قم گنجینه گران سنگی از آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که دارای 359 آثار تاریخی و مناطق مختلف نمونه گردشگری بوده که در نوع خود بی نظیر است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: این استان از لحاظ کویرگردی و طبیعت گردی دارای مناظر شگفت انگیز و چشم انداز بی‌نظیری است که برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست.

 وی با اشاره به اینکه عکاسان استان قم در به تصویر کشیدن حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نقش‌آفرین بوده‌اند، گفت: با تصویرهای متنوع منتشر شده از این دو مکان زیارتی و فرهنگی دیگر کشورها نیز این آثار را شناخته‌اند و باعث جذب گردشگران مذهبی شده است.

 رضایی با بیان اینکه روزانه زائران داخلی و خارجی از ملیت‌های مختلف وارد این استان می‌شوند، گفت: شناخت و بازدید زائران از مکان‌های تاریخی و گردشگری قم باعث اشتغالزایی و توسعه اقتصاد استان می‌شود.

 

در ادامه این نشست جمعی از عکاسان قم به ارائه پیشنهادهایی در خصوص برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی عکاسی با موضوعات آثار تاریخی و گردشگری قم پرداختند.

 نمایشگاه قاب قم مجموعه‌ای از تصاویر عکاسان استان قم در معرفی آثار تاریخی و گردشگری در مقابر گنبد سبز برپاست.

منبع : ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com