کد خبر ۲۹۷۰۸ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴

حضور سنگربان قمی در مسابقات دختران آسیا

دروازه‌بان قمی تیم ملی فوتبال دختران جوان کشورمان همراه با دیگر ملی‌پوشان در مصاف حساس با تیم‌های کره‌ جنوبی، تایلند و کره‌ شمالی به میدان رفت.

به گزارش قم نا ، در حالی که تیم ملی فوتبال دختران جوان زیر 19 سال کشورمان برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال دختران جوان آسیا راهی کشور چین شده، در مرحله مقدماتی این بازی‌ها در سه دیدار حساس برابر تیم‌های ملی کره جنوبی، تایلند و کره شمالی قرار گرفت.

بازی‌های ملی‌‌پوشان فوتبال کشورمان در حالی برابر این سه تیم مطرح آسیا برگزار شد که تیم ملی پس از برگزاری اردوی تدارکاتی و انجام سه بازی دوستانه در تهران با آمادگی رقابت با کره جنوبی، کره شمالی و تایلند راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شده بود اما در گام نخست نتیجه عجیبی گرفت.

در حالی که اصلی‌ترین حریف تیم ملی کشورمان در این بازی‌ها تیم ملی کره جنوبی محسوب می‌شود، ملی‌پوشان در گام نخست برابر این تیم نمایش چندان خوبی نداشتند و در حالی که برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کرند حریف را دست کم گرفته و با 13 گل شکست خوردند.

باخت ناباورانه در روز نخست بازی‌های مرحله نهایی فوتبال دختران جوان آسیا برابر تیم ملی کره جنوبی شوک عجیبی به تیم ملی فوتبال دختران کشورمان وارد کرد و ملی‌پوشان مجبور شدند با تمام توان مقابل کره شمالی و تایلند به میدان بروند و با توجه به شناختی که از نوع بازی این دو تیم داشتند برای صعود تلاش کنند.

تیم ملی ایران در حالی دیدار نخست را با شکست سنگین برابر کره جنوبی سپری کرد که همین باخت در بازی دوم برابر تیم ملی کره شمالی نیز تکرار شد و تیم ملی با شکست در بازی دوم برابر رقیب خود عملا از راهیابی به مرحله بعدی بازی‌های این دوره بازماند.

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان که به خوبی می‌دانستند که دیگر نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند در آخرین بازی خود از مرحله گروهی این رقابت‌ها و در حالی که به عنوان یکی از هشت تیم برتر آسیا در مرحله نهایی حضور داشتند، به فکر کسب نتیجه‌ بهتری برابر تیم ملی تایلند بودند تا رده‌بندی نهایی رتبه‌ای مطلوب را برای فوتبال زنان ایران در بین تیم‌های مطرح قاره کهن کسب کنند.

در حالی که شهر نانجینگ چین میزبانی این بازی‌ها را بر عهده دارد، تیم ملی فوتبال جوانان بانوان کشورمان در گروه دوم مقدماتی سومین بازی خود را برابر تیم ملی تایلند برگزار کرد و با باخت هفت بر یک، بدین ترتیب روز یکشنبه اول شهریور ماه به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

این در شرایطی است که بر اساس برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله پایانی رقابت‌های قهرمانی جوانان بانوان آسیا تا هفتم شهریور در نانجینگ برگزار می‌شود و هشت تیم حاضر در این مرحله بازی‌های مرحله مقدماتی را در دو گروه زیر انجام دادند در حالی که چین، ژاپن، استرالیا و ازبکستان در گروه نخست جای داشتند و چین و ژاپن از این گروه بالا آمدند و از گروه دوم نیز تیم‌های ملی کره جنوبی و کره شمالی صعود کردند.

مروارید نصر به عنوان تنها نماینده فوتبال بانوان استان قم،‌ تیم ملی دختران جوان ایران را در مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا همراهی کرد در حالی که این بازیکن در مرحله مقدماتی دروازه‌بان اصلی تیم ملی بود و بعد از رقابت‌های دختران نوجوان آسیا در سال 2013، یک تجربه آسیایی دیگر را پشت سر گذاشت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com