کد خبر ۲۹۷۲۳ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد:

مشکلات واحدهای تولیدی تسهیل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با کوتاه‌سازی فرآیند صدور مجوزهای صنعتی، معدنی و تصویب قانون رفع موانع تولید، روند پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تسهیل شده است.

به گزارش قم نا ، احمد ذاکری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، با اشاره به هفته دولت، اظهار کرد: کارکردها و فعالیت‌های دولت توسط رسانه‌ها برای مرم مطرح می‌شود، پس رسانه‌ها نقش پر رنگی در این میان دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ادغام‌هایی که صورت گرفت حوزه صنعت معدن وتجارت حوزه گسترده‌ای است و حجم وظایف، مسئولیت‌ها و رسالت‌ها بالا رفته است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: این سازمان بیش از ۵۰ درصد از ارزش افزوده استان را بر عهده دارد و افزایش چرخه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال پایدار و ... از وظایف این سازمان است.

ذاکری با اشاره به اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت متولی صنعت است، تأکید کرد: دستگاه‌های دیگر هم باید در کنار این سازمان همکاری کنند تا بستر سرمایه گذاری به خوبی فراهم شود و دستگاه‌ها در راستای سیاست سازمان حرکت کنند.

وی عنوان کرد: اگر هماهنگی و انسجام میان سایر دستگاه‌ها با سازمان صنعت، معدن و تجارت نباشد بسترهای سرمایه گذاری و اشتغال کاهش می‌یابد.

صدور ۳۱۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی در قم طی دو سال اخیر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: در بخش صنعت در دولت تدبیر و امید ۹ پروژه شاخص داشتیم و ۸۱۰ مورد صدور جواز تأسیس صنعتی داشته‌ایم.

ذاکری بیان کرد: در استان قم طی دوسال اخیر ۳۱۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی انجام شده که به این واسطه ۵ هزار و پانصد نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش کرده که در کنار واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی قرار بگیرد، اظهار داشت: ایجاد انجمن‌های تخصصی در دولت تدبیر و امید باعث شده بخش خصوصی راحت‌تر با سازمان ارتباط برقرار کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: با وجود تحریم‌های بانکی، کشتیرانی و ... حوزه صنعتی تحت تأثیر قرار نگرفت و آرامش در بخش صنعت وجود دارد که مرهون تدابیر دولت یازدهم است.

ذاکری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم واحدهای صنعتی سرمایه در گردش است، عنوان کرد: تسهیلات بانکی و سودهای بانکی که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده جرقه‌های امید را در بخش صنعت ایجاد کرده است.

تشکیل ۴ کارگروه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در بخش تولید صنعت و معدن با شفاف سازی و کوتاه سازی فرآیند صدور مجوزهای صنعتی، معدنی و تشکیل کارگروه ها تسهیل و رفع موانع تولید، روند پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تسهیل شده و ارتباط سازنده ای با انجمن ها، تشکل های صنعتی و معدنی ایجاد شده است .

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید، اظهار داشت: اگر از ظرفیت این قانون به خوبی بهره بگیریم، بسیاری از مشکلات بخش صنعت حل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در استان قم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ریاست استاندار تشکیل شده که شامل  کارگروه مالیاتی، بانکی و مالی، زیر بنایی، کار و امور اجتماعی است.

ذاکری بیان کرد: با توجه به افتتاح یکی از شعبه های مرکز پژوهش های مجلس در استان قم، قوانین و موانع مزاحم بخش صنعت را به مرکز پژوهش ها اعلام می کنیم تا این مرکز مشکلات را در بُعد ملی حل کند.

پیش بینی هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای دریاچه نمک استان قم  

وی با اشاره به بخش معدن گفت: در دولت تدبیر و امید تا کنون ۲۶ فقره پروانه اکتشاف و ۸۰ مورد اجازه برداشت و ۴ هزار و ۶۰۵ هزار تن استخراج در استان قم داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین استان و سازمان زمین شناسی کشوری و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در جهت ارتقاء جایگاه معدنی استان گامی بلند برداشته شده است؛ که در این تفاهم نامه به دریاچه نمک نگاه ویژه ای شده است.

ذاکری ادامه داد: راه دسترسی به دریاچه نمک بدلیل گستردگی جغرافیایی مشکل بود، که با اقدامات دولت راه دسترسی به دریاچه نمک از جاده گرمسار بررسی شده که به زودی تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بالای هزار میلیارد تومان برای دریاچه نمک پیش بینی شده که باعث اشتغال بالا در استان می‌شود، گفت: ژئوفیزیک هوایی یک افتخار برای استان قم است که معادن زیرزمینی را شناسایی می‌کند و به همین واسطه فرصت‌های سرمایه گذاری بالا برای استان قم ایجاد می‌شود.

تجارت خارجی استان قم و ۴۲۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی

ذاکری در بخش تجارت خارجی به اهم اقدامات دو سال اخیر شامل برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، پذیرش ۹ هیئت خارجی و اعزام ۶ هیئت به خارج، برگزاری ۲۳ جلسه میز کالایی و ۱۲ جلسه کارگروه اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به فعالیت‌های بخش تجارت این سازمان، تصریح کرد: استان قم در دولت یازدهم موفق شده که بالغ بر ۴۲۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی را تجربه کند که در این بین بیش از ۶۵ کد تعرفه کالایی صادرات و ۳۵ کشور هدف داشته که مهم ترین کشورها عراق و افغانستان بوده است.

ذاکری با اشاره به اینکه حضور هیئت تجاری در کشورهای هدف، ارائه توانمندی‌های استان در بخش تولید کالا است و همچنین پذیرش هیئت تجاری به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، عنوان کرد: بیش از ۷۰ دوره آموزش در بخش تجارت خارجی برگزار شده و بیش از ۶۰ بازدید در راستای طرح مروجین صادراتی انجام شده است.

تأثیر احداث نمایشگاه فرش قم در توسعه صادرات فرش قم

 وی با اشاره به اینکه استان قم در نمایشگاه فرش تهران ۹۰ غرفه دارد که آمار بسیار خوبی است، ادامه داد: فرش دستبافت استان قم در دنیا بی نظیر است که ۴۰ هزار اشتغال در استان ایجاد کرده و باید به این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

ذاکری گفت: نمایشگاه دائمی فرش قم تا کنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش بر این است که تا پایان سال ۹۴ این نمایشگاه افتتاح شود و برای تکمیل این نمایشگاه به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآور شد: طی دو سال اخیر در استان قم ۳۱۱ هزار و ۲۵۰ فقره بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده که شامل بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی و ۴۹ هزار تخلفات گران فروشی، عدم رعایت بهداشت، عدم درج قیمت، کم فروشی، تقلب و کالای قاچاق بوده است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com