کد خبر ۳۲۰۰۷ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

ارائه 440 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بیش از 200 واحد تولیدی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به بخشی از مشکلات مالی واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: طبق مصوبات انجام شده بانک‌های عامل باید به بیش از 200 واحد تولیدی تسهیلاتی بالغ بر 440 میلیارد تومان ارائه دهند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد ذاکری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه توسعه تولیدات داخلی یکی از نیازهای اصلی جامعه اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنیم دیگر نیاز خاصی به دیگر ظرفیت‌های خارجی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد کشور به تبادلات بین‌المللی نیز توجه شود، اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور توسعه درون‌زا و ارائه راهکارها و مصوبات مناسب برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همدلی و همزبانی را یکی از نیازهای تحقق قانون رفع موانع تولید دانست و تصریح کرد: طبق بندهای اجرایی این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حضور نمایندگان میراث فرهنگی، اقتصاد و دارایی و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در کارگروه رفع موانع تولید تاکید کرده است.

وی به بخشی از مشکلات مالی واحدهای تولیدی استان قم اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات انجام شده بانک‌های عامل باید به بیش از 200 واحد تولیدی تسهیلاتی بالغ بر 440 میلیارد تومان ارائه دهند.

ذاکری با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در جابه‌جایی لیست واحدهای تولیدی در میان یکدیگر مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان مشتریان مناسب بانک‌های عامل هستند و بانک‌ها می‌توانند خارج از لیست مورد نظر به این واحدها ارائه تسهیلات داشته باشند.

وی بر تعیین روند جدیدی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در بانک‌های تخصصی تاکید کرد و یادآور شد: برخی از منابع در اختیار بانک‌های عامل در استان قم قرار ندارد که برای حل این مشکل باید از مراکز بانک‌ها با پیوست نامه استاندار قم درخواست تامین منابع صورت گیرد.

ذاکری گفت: با توجه به لیست واحدهای متقاضی سرمایه در گردش بانک مرکزی و بندهای ارائه تسهیلات به این واحدها بانک‌ها باید بدون سپرده به این واحدها تسهیلات خود را ارائه دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com