کد خبر ۲۹۷۳۴ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
شهردار قم:

گسترش فضای سبز شهری با تعامل مطلوب مدیریت شهری و شهروندان ممکن می‌شود

شهردار قم گفت: گسترش مطلوب فضای سبز شهری با تعامل سازنده میان مدیریت شهری و شهروندان ممکن می‌شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقاییان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله حائری‌شیرازی با تأکید بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز در شهر قم اظهار کرد: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی مناسب شهروندان را در مدیریت فضای سبز شهری و به خصوص در نگهداری از درختان مشارکت دهیم تا از طریق این موضوع افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهری را شاهد باشیم.

وی در ادامه این دیدار ضمن تأکید بر شرایط ویژه شهر قم نسبت به دیگر شهرهای کشور تصریح کرد: شهر قم پایگاه جهان تشیع است بنابر این نباید برنامه‌ریزی‌هایی بر اساس الگوهای صرفاً غربی را در این شهر اجرا کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه نمی‌توان به دلیل دیدگاه آئینی و تمدنی به بلوار پیامبر اعظم(ص)، رویکرد اقتصادی و درآمدزایی صرف به این بلوار داشته باشیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم رویکرد تمدنی در این بلوار حفظ شود نیازمند حمایت دولت هستیم.

وی با اشاره به بدهی هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار کرد: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز 5 بلوار عمار یاسر است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه درآمدهای پایداری برای شهرداری‌ها تعریف نشده است و 70 درصد از درآمدهای شهرداری‌ها از فروش تراکم تأمین می‌شود گفت: وابستگی درآمدهای شهرداری به فروش تراکم مشکلاتی را برای اداره مطلوب شهر ایجاد می‌کند بنا بر این درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های مدون این مشکل را برطرف کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com