کد خبر ۲۹۷۳۶ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
آیت‌الله حائری‌شیرازی:

کمبود پارکینگ نشانه فقدان آینده‌نگری در مدیریت شهری است

یکی از اساتید حوزه کمبود پارکینگ‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از معایب فقدان آینده‌نگری در مدیریت شهری را می‌توان در کمبود پارکینگ‌ در سطح شهر مشاهده کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی دیدار با شهردار قم ضمن تأکید بر آینده‌نگری در مدیریت شهری اظهار کرد: متاسفانه خیابان‌هایی که در گذشته در شهر قم احداث شده‌اند آینده‌نگری مناسب در آن‌ها لحاظ نشده است و امروزه شاهدیم که این خیابان‌ها پاسخگوی نیازهای امروز شهر نیست.

وی در ادامه کمبود پارکینگ‌های شهری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: یکی از معایب فقدان آینده‌نگری در مدیریت شهری را می‌توان در کمبود پارکینگ‌ در سطح شهر مشاهده کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به تجارب بالای دکتر سقائیان‌نژاد در عرصه‌های مختلف گفت: همگان به خوبی می‌دانند سطح شما از مدیریت سازمانی مانند شهرداری قم بسیار بالاتر است اما قطعاً علت پذیرش این سمت از سوی شما مسائل اعتقادی و خدمت به کریمه اهل بیت(س) و امام زمان(عج) بوده است.

وی در ادامه توجه ویژه به مقوله ورزش در شهرهای بزرگ را مورد توجه قرار داد و افزود: شهرنشینان امروزه از نظر سلامتی مشکلات فراوانی دارند و دلیل اصلی این مشکلات کم تحرکی در زندگی شهری است بنا بر این مدیریت شهری باید شرایط ورزش کردن را برای شهروندان مهیا سازد.

حائری‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی مقدمه‎ای برای آماده شدن شیعیان برای ظهور امام عصر گفت: جهان امروز به حقانیت نظام اسلامی پی برده است و سوسیالیست‌های شرقی و کاپیتالیست‌های غربی که معتقد بودند جهان را می‌توان بدون دین اداره کرد امروزه به برده‌داری رسیده‌اند و کسانی هم که به اسلام بدون اهل بیت(ع) معتقد بودند امروزه به داعش رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه با نگاهی با اوضاع کشورهای منطقه به اقتدار روزافزون ایران اسلامی پی می‌بریم افزود: داعش، عربستان، اسرائیل و آمریکا یک سرنوشت واحد و محتوم خواهند داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه با تاکید بر اینکه باید مشاغلی که به زنان مربوط می‌شود را به آنان واگذار کرد تصریح کرد: طرح‌هایی مانند طرح تاکسی بانوان موجب امنیت بیشتر بانوان در جامعه می‌شود و اینگونه طرح‌ها باید گسترش یابد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com