کد خبر ۲۹۹۲۳ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
شهردار منطقه یک قم :

50 درصد بافت منطقه یک قم را بافت فرسوده تشکیل می دهد

شهردار منطقه یک قم گفت: 50 درصد بافت این منطقه را بافت فرسوده و ریزدانه تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی اصفهانیان مقدم شنبه شب در نشست صمیمی استاندار و مسوولان قم با مردم منطقه دروازه ری قم در مسجد ولیعصر(عج)، اظهار داشت: این منطقه از مناطق 8 گانه شهرداری قم با وسعتی بیش از یکهزار و 420 هکتار جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر را در خود جای داده است.
وی با اشاره به مشکلات زیاد منطقه یک قم و اینکه شهرداری به همه این مشکلات واقف است، افزود: با تدابیر استانداری و سایر دستگاه های استان رویکرد جدیدی در مباحث اجرایی و ساماندهی این منطقه ایجاد شده و حتی الامکان تلاش می شود آن چیزی که در شان مردم این منطقه است، تحقق پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه آسیب شناسی های لازم در مورد کمبودهای موجود در این منطقه انجام شده است، افزود: منطقه دروازه ری از جنبه های گوناگون بویژه فضای سبز جزء مناطق محروم قم محسوب می شود، لذا شهرداری با همین رویکرد 5 پروژه احداث فضای سبز را در دستور کار خود قرار داده، که احداث و تکمیل فاز 4 بوستان شفیعی اطراف بقعه شیخ اباصلت یکی از آنها به شمار می آید.
اصفهانیان مقدم با اشاره به در دست احداث بودن فاز 5 پروژه مذکورتصریح کرد: دو بوستان نیز در محدوده مسجد جامع منطقه به عنوان بوستان های محلی در حال احداث است که فازنخست آنها از پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به منظور توسعه بیشتر فضای سبز منطقه، 5 پلاک شناسایی شده است گفت: با توجه به اعتبارات پیش ببینی شده مساعدت و تعامل مالکان این پلاک ها با شهرداری ضروری است.
اصفهانیان مقدم همچنین با اشاره به تملک دو ملک برای پروژه تعریض خیابان شهدای دروازه ری، تصریح کرد: شهرداری قم بیش از 72 پروژه را از محل اعتبارات استانی در دستور کار دارد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com