کد خبر ۲۹۹۴۰ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
رئیس پلیس راه استان قم:

80 درصد تلفات تصادفات ناشی از نبستن کمربند ایمنی است

رئیس پلیس راه استان قم گفت: حدود 80 درصد تلفات یا جراحات ناشی از عدم بستن کمربند ایمنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، اردشیر جمشیدی‌راد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس، شهریور ماه آخرین فرصت برای مسافرت و استفاده از تعطیلات تابستانی است که گاهی مردم برای استفاده از این فرصت باقیمانده، در سفر و رانندگی عجله می‌کنند که این شتاب بی‌مورد می‌تواند زمینه ساز حوادث تلخ و جبران ناپذیری باشد.

وی با بیان اینکه رفتار راننده در وقوع یا عدم وقوع حوادث بسیار تاثیرگذار است عنوان کرد: خونسردی راننده می‌تواند او را در کنترل وسیله نقلیه کمک کند، در حقیقت تجربه نشان داده است راننده‌های خونسرد که عجله و شتاب ندارند، کمتر تصادف می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان قم در ادامه به عمده دلایل سوانح جاده‌ای اشاره کرد و افزود: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه که می‌تواند بر اثر خستگی، خواب آلودگی، خوردن، آشامیدن و یا استفاده از تلفن همراه باشد، علت وقوع حدود 35 درصد تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

جمشیدی‌راد با اشاره به اینکه حدود 80 درصد تلفات یا جراحات ناشی از تصادفات به دلیل عدم بستن کمربند ایمنی روی می‌دهد خاطرنشان کرد: مسافران نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه داشته باشند تا از سفر خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی در خصوص تمهیدات پلیس در شهریور ماه و دور پایانی سفرهای تابستانی گفت: پلیس راه استان در شهریور ماه در آماده باش 70 درصدی قرار دارد و تیم‌های گشت و کنترل نامحسوس این پلیس، با نیروهای کمکی مختلف تقویت شده است که مجموعا حدود 70 تیم گشت و کنترل نامحسوس در سطح محورهای استان فعال هستند.

رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: همچنین با تعاملات صورت گرفته با سازمان پایانه‌های استان، تابلوهای فسفری، بنرها و بیلبوردهای حاوی پیام‌های ترافیکی و هشداری در سطح محورها و نقاط حادثه خیز فعال است که راهنمایی‌های لازم را به رانندگان ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر استفاده از محورهای آزادراهی و اتوبان‌ها به جای جاده‌های دوطرفه مانند محور نیزار و جعفریه، خطاب به رانندگان گفت: رانندگان با توجه به گرمی هوا در خصوص سالم بودن وضعیت خودرو به خصوص صاف نبودن لاستیک‌ها اطمینان لازم را حاصل کنند.

جمشیدی‌راد به رانندگان اضافه کرد: به ازای یک ساعت و نیم تا دو ساعت رانندگی، حدود یک ربع استراحت داشته باشند.

وی با اشاره به حضور بازرس نامحسوس در اتوبوس های مسافربری خاطرنشان کرد: مسافران می توانند هرگونه انتقاد پیشنهاد یا تقدیر و تشکر خود را با سامانه 110120 در میان بگذارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com