کد خبر ۳۰۸۹۰ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۷
رئیس پلیس‌راهور قم مطرح کرد

کاهش 21 درصدی کشته‌شدگان جاده‌ای در قم

رئیس پلیس‌راهور قم با اشاره به آمار تصادفات گفت: درست است که در مجموع افزایش تصادفات را طی سال شاهد بوده‌ایم اما در سه ماه تابستان تصادفات منجر به فوت 18 درصد و کشته‌شدگان جاده‌ای استان 21 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اردشیر جمشیدی‌راد امروز در نشست خبری هفته ناجا که با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد گفت: این پلیس در ایام تابستان و به‌ویژه در هفته‌های پایانی همه تلاش خود را کرد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات باشیم.

وی بیان کرد: پلیس با افزایش گشت‌های نامحسوس در سطح جاده می‌کوشد تا در برقراری امنیت جان مردم تلاش کند و از این رو برنامه‌های بسیاری را مدنظر قرار داده است.

جمشیدی‌راد ابراز کرد: یکی از اقدامات ما بازرسی نامحسوس از ناوگان عمومی سطح جاده بوده به‌گونه‌ای که از این طریق توانستیم رانندگان متخلف را شناسایی و در کنترل جرائم بکوشیم.

رئیس پلیس‌ راهور قم با اشاره به آمار تصادفات گفت: درست است که در مجموع افزایش تصادفات را طی سال داشته‌ایم اما در سه ماه تابستان تصادفات منجر به فوت 18 درصد و کشته‌شدگان جاده‌ای استان 21 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این کاهش تصادفات در حالی رقم خورده که 6 درصد افزایش سفر داشته‌ایم و حجم مسافرت‌ها در روزهای پایانی تابستان نیز به اوج خود رسیده بود.

جمشیدی‌راد به زیرساخت‌های استان اشاره کرد و گفت: این زیرساخت‌ها متأسفانه وضعیت مطلوبی ندارد و با وجود اینکه مکاتبات بسیاری صورت گرفته اما همچنان وضعیت مورد رضایت نیست.

رئیس پلیس‌راهور قم به وضعیت اتوبان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در این زمینه بارها و بارها پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده و حتی رئیس دادگستری استان نیز وارد عمل شده تا بتوانیم مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی احداث رینگ‌های کمربندی اطراف قم را یکی از نیازهای اصلی شهر عنوان کرد و گفت: این رینگ‌ها باید از هم‌اکنون ساخته شود و با وجود افزایش خودرو باید مسیرهای تردد بیشتر شوند.

جمشیدی‌راد بیان کرد: پلیس‌ راه کار کارشناسی انجام می‌دهد و تشخیص، تعیین و اعلام اینکه کجا تابلو ایمنی باشد را مدنظر قرار می‌دهد اما اجرای آن توسط سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌هاست که امیدواریم در این زمینه مشارکت و اهتمام داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com