کد خبر ۲۹۹۸۲ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
در سفر به قم صورت گرفت

بازدید مدافعان سامرا از ضریح امامین عسکریین(ع)

مدافعان سامرا و بارگاه نورانی امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) با حضور در شهر قم از ضریح در دست احداث امامین عسکرین(ع) بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مقاومت اسلامی نجبا، دبیرکل مقاومت حزب الله نجبا به همراه معاونان با حضور در شهر مقدس قم با جمعی از علما و مراجع عظام تقلید این شهر دیدار و گفتگو کردند.

همچنین این گروه که به عنوان مدافعان سامرا و بارگاه نورانی امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) محسوب می شوند با حضور در کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) از نزدیک ضریح طراحی شده و در دست احداث این امام همام را بازدید کردند.

این ضریح از سال 88 به دستور آیت‌الله سیستانی کار ساخت آن آغاز شد که عملیات اجرای پروژه نیز زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران ادامه یافت.

در ساخت این ضریح از 70 کیلوگرم طلا و 450 کیلوگرم نقره استفاده شده و اساتیدی چون سیدمهدی علمدار، مهدی دیدار، خوش‌نژاد، موحد و.... کار طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته‌اند.

عمر مفید این ضریح 400 سال عنوان شده که همزمان با ساخت آن چهار درب بزرگ ورودی و خروجی به صحن‌های حرم و هفت درب ویژه ضریح نیز ساخته شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com