کد خبر ۳۰۱۷۴ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اعلام کرد

مشارکت بسیج سازندگی برای زدودن بی‌سوادی و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه مبارزه با بی‌سوادی به عنوان یک شاخص تعریف‌شده است و بسیج سازندگی آماده است که با یک توان و ظرفیت بالاتر به زدودن بی‌سوادی در کشور کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار نعمان غلامی پیش از ظهر امروز در گردهمایی معاونان و روسای ادارات سوادآموزی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سوادآموزی یکی از دغدغه‌های نظام است، اظهار داشت: بسیج متعلق به کسی جز نظام جمهوری اسلامی و خود مردم نیست و تفکر بسیجی برای گشودن گره‌ها پیشگام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: به طور طبیعی تهدیدات و خطرات با گسترش تکنولوژی هر روز بیشتر می‌شود و بسیج تلاش کرده است که خود را پاسخ‌گو بداند و وظیفه بسیج این است در نظامی که امتداد نهضت عاشورا است، کارآمدی خود را به اثبات برساند.

غلامی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی مبارزه با بی‌سوادی است، گفت: در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که در کشور بی سواد وجود داشته باشد و اولین نقش بسیج در این امر نهضت و جهاد در مبارزه با بی‌سوادی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ضرورت کار بسیج را کار جهادی تشریح کرده اند، تصریح کرد: درزمانی که حتی سیم خاردار هم به ما فروخته نمی‌شد، باکار جهادی توانستیم به پیروزی برسیم و به موقعیت رفیعی دست‌یابیم و حال اگر می‌خواهیم با بی‌سوادی مبارزه کنیم باید با نگاه جهادی حرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: یکی از شاخص‌های چشم انداز برنامه‌های توسعه این است که بحث سوادآموزی را جدی بگیریم و همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف نظام باید درحوزه کاری خود تکلیف تعریف کنند و همگی خود را سهیم بدانند.

غلامی با تأکید بر اینکه همه‌کسانی که به زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) عشق دارند باید تکلیف گرا باشند، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه مبارزه با بی‌سوادی به عنوان یک شاخص تعریف‌شده است و بسیج سازندگی آماده است که با یک توان و ظرفیت بالاتر به زدودن بی‌سوادی در کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: پرچم مبارزه با بی‌سوادی در سراسر کشور باید به اهتزاز درآید و استان‌ها و شهرها هرکدام به تناسب فضا و ظرفیت خود جبهه سوادآموزی را فعال کنند و مجموعه سازمان بسیج آمادگی عزم جدی برای ورود به این عرصه دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: سازمان بسیج سازندگی آماده این است که با ایجاد سازوکارهای لازم در برنامه ششم توسعه به از بین بردن بیسوادی در کشور کمک کند چراکه این ظرفیت متعلق به‌نظام جمهوری اسلامی است و آمادگی این را دارد که در استان‌ها هم فضا را برای تحقق هدف نورانی بوجود آورد.

غلامی با تأکید براینکه سازمان بسیج سازندگی به دنبال این است که ظرفیت گروه‌های جهادی را به سمت مبارزه با بی‌سوادی ببرد، گفت: در حال حاضر بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کرده است و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از طرف بانک مهر اقتصاد 1000 میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص داده شده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com