کد خبر ۲۹۹۳۸ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

اختصاص 23 میلیارد تومان از اعتبارات بخش کشاورزی کشور به قم

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه 23 میلیارد تومان از اعتبارات بخش کشاورزی کشور به قم اختصاص یافته است،‌ گفت: چهار هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیرپوشش سیستم آبیاری نوین قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا طلایی ظهر امروز در آیین افتتاح 23 پروژه بخش کشاورزی که در بخش جعفرآباد برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش جعفرآباد دارای ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: یکی از بهترین دشت‌های کشور در بخش جعفرآباد قم است.

وی افزود: در بخش جعفرآباد 270 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 17 رشته قنات وجود دارد که آب کشاورزی و شرب این بخش را تامین می‌کند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه باید تعادل در حوزه کشاورزی در بخش جعفرآباد صورت بگیرد، گفت: عدم رعایت تعادل در حوزه کشاورزی سبب به خطر افتادن حوزه کشاورزی می‌شود.

طلایی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف آب و اصلاح الگوی کشت از سیاست‌های پیش روی سازمان جهادکشاورزی است و بهینه‌سازی مصرف آب سبب کاهش 50 درصدی مصرف آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 23 میلیارد تومان از اعتبارات بخش کشاورزی کشور به قم اختصاص یافته است،‌ گفت: چهار هزار و 500 هکتار زمین‌های کشاورزی زیرپوشش سیستم آبیاری نوین قرار گرفته است و از سوی دیگر سه هزار پرونده آبیاری نیز اخیرا مورد مطالعه قرار گرفته است که اعتبارات لازم برای این بخش نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به وجود باغات پسته در استان،‌ گفت: سال گذشته در هفت هزار و 500 هکتار زمین پسته کاشته شد و امسال پنج هکتار به زمین‌های باغات پسته افزوده شد.

طلایی خاطرنشان کرد: ذرت علوفه‌ای یکی از نیازهای استان قم است و امسال سه نوع ذرت وارد استان قم شده و کاهش آبیاری باغات ذرت را در پی داشته است.

وی بیان کرد: چاه‌های علی‌آباد پیش از این آب شرب قم را تامین می‌کرد اما امروز که آب قم از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود بهتر است آب‌ چاه‌های علی‌آباد برداشت نشود تا شاهد افزایش آب‌های زیرزمینی باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com