کد خبر ۳۰۰۷۶ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد

پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه قرآن و حدیث

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، هادی حجت با اشاره به پذیرش دانشجوی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: این دانشگاه وابسته به موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بوده که برای سال تحصیلی 95ـ94 علاوه بر پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری و آزمون اختصاص ویژه طلاب، از بین دانش‌آموختگان ممتاز و استعدادهای درخشان با بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه علمی برای همین مقاطع دانشجو پذیرش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جذب بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در مجموع در 9 رشته و گرایش برای دوره‌های حضوری در قم و تهران و دوره مجازی انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به عنوان رشته‌های کارشناسی ارشد گفت: علوم قرآن و حدیث، معارف قرآن، علوم و معارف نهج البلاغه،‌ کلام امامیه، علوم حدیث گرایش نهج البلاغه، علوم حدیث گرایش کلام و عقاید، فقه و مبانی حقوق اسلامی، ارتباطات گرایش حج و زیارت و روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا از جمله عناوین این رشته‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: جذب بدون آزمون دانشجو در مقطع دکترا برای چهار رشته علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه،‌ علوم و معارف نهج البلاغه و مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی صورت می‌گیرد.

حجت یادآور شد: دارندگان شرایط آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان می‌توانند حداکثر تا یکشنبه 15 شهریور 94 مدارک خود را از طریق پست پیشتاز به آدرس دانشگاه ارسال کنند.

وی عنوان کرد: علاقمندان برای اطلاعات بیشتر از شرایط و ضوابط و مدارک مورد نیاز پذیرش دانشجو بدون آزمون می‌توانند به پایگاه اینترنتی دانشگاه قرآن وحدیث به آدرس www.qhu.ac.ir مراجعه کنند.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه دانشگاه قرآن و حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارای دانشجو است، گفت: 4 هزار و 500 نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که اکثر آنها را دانشجویان مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث طی 16 سال فعالیت این دانشگاه جزو مراکز موفق در آموزش عالی بوده و در چند سال اخیر جزو رتبه‌های ممتاز دانشگاهی در درصد قبولی کارشناسی ارشد بوده است.

حجت یادآور شد:‌ بر اساس آخرین آمار برای آزمون سال 93 سازمان سنجش، این دانشگاه با 47 درصد قبولی در آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد رتبه اول میزان قبولی دانشجویان کارشناسی ارشد را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com