کد خبر ۳۰۰۵۱ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد

ارائه دروس رشته علوم حدیث و قرآن به زبان‌های عربی و انگلیسی

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: مرکز الکترونیکی دانشگاه درصدد است که به زودی تمام دروس رشته علوم حدیث و قرآن را به صورت عربی و انگلیسی ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی ظهر امروز در دیدار با مدیران آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: طی 16 سال فعالیت دانشگاه قرآن و حدیث، 25 رشته در مقاطع مختلف در زمینه کلام، فقه، حدیث، قرآن و ارتباطات راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه از سه دانشکده علوم و معارف اسلامی، علوم و معارف قرآن، علوم و معارف حدیث تشکیل شده است.دانشگاه قرآن و حدیث بیش از 50 نفر عضو هیئت علمی دارد که مراتب مختلف استادیاری، دانشیاری، مربی و استاد را دارا هستند.

مسعودی با بیان اینکه 5 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند گفت: سه چهارم آنها به صورت مجازی و الکترونیکی تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ مرکز الکترونیکی دانشگاه درصدد است که به زودی تمام دروس رشته علوم حدیث و قرآن را به صورت عربی و انگلیسی ارائه کند.دانشگاه قرآن و حدیث افتخار دارد که رشته حدیث در قرآن و تفسیر روایی را برای نخستین بار راه‌اندازی کرد و توانسته در پنج سال مقام اول و دوم در قبولی رشته‌های کارشناسی ارشد در ایران را به دست آورد.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به چاپ کتاب‌های مختلف از سوی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه توانسته 18 کتاب در زمینه علوم حدیث منتشر کند که بسیاری از آنها در کشور در رشته‌های همسطح دانشگاه تدریس می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: برخی از کتاب‌ها به زبان عربی مانند «جوامع حدیثی شیعه» و «روش فهم حدیث» منتشر شده و این آمادگی وجود دارد با همکاری مراکزی در عراق برای ترجمه به زبان عربی در دسترس قرار گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com