کد خبر ۳۰۰۷۹ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰

۶ نرم افزار تلفن همراه در حوزه علمیه خواهران رونمایی شد

مراسم رونمایی از ۶ نرم افزار تلفن همراه در مرکز حوزه عمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی طائی‌زاده ظهر امروز در مراسم رونمایی از 6 نرم افزار تلفن همراه در مرکز حوزه عمیه خواهران اظهارداشت: این نرم‌افزار‌ها شامل کوثر نِت، اتوماسیون اداری دیدگاه، اطلاع‌رسانی اخبار، آمار و اطلاعات، شیدای امین و حضرت خدیجه (س) به زبان انگلیسی است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه این سامانه‌ها به بانک‌های اطلاعاتی موجود در پایگاه‌های اینترنتی حوزه‌های علمیه خواهران متصل هستند، افزود: چهار مورد از این سامانه‌ها مورد استفاده طلاب، اساتید و کادر حوزه‌های علمیه خواهران هستند و دو مورد دیگر از سوی عموم مردم قابل استفاده هستند.

وی در توضیح سامانه مبتنی بر موبایل کوثرنت اظهار داشت: شبکه کوثرنت شبکه‌ای است که با سرعت فراوان در حال پیشرفت است و امروز 180 گروه با 20 هزار عضو در آن فعالیت دارند و از این حیث بزرگ‌ترین اجتماع مجازی طلاب به شمار می‌رود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به مراجعه‌های مکرر طلاب و اساتید خواهر به این سامانه افزود: از این پس خدماتی که در شبکه کوثرنت ارائه می‌شود از طریق گوشی‌های تلفن همراه قابل استفاده است.

طائی‌زاده یکی دیگر از این سامانه‌ها را سامانه مکاتبات اداری دیدگاه دانست و افزود: با تصویب شورای فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این سامانه از طریق گوشی‌های تلفن همراه نیز در دسترس است.

وی با اشاره به تهیه سامانه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران با همکاری اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل این نهاد گفت: این سامانه جدید‌ترین اخبار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را در دسته‌بندی‌های گوناگون در کنار گالری تصاویر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران یکی دیگر از این سامانه‌ها را سامانه‌ آمار و اطلاعات برشمرد و خاطرنشان کرد: این سامانه امکان دریافت اطلاعات و آمار به‌روز مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران را برای کاربران در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار شیدای امین در دو نسخه فارسی و انگلیسی مبتنی بر موبایل در مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران تهیه شده است، گفت: اطلاعات اولیه این نرم‌افزار که از سوی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) تهران گردآوری شده است، با بررسی حدود 4هزار منبع به دست آمده است. این نرم‌افزار ابتدا در قالب لوح فشرده برای پژوهشگران عرضه شد و اکنون شاهد عرضه نسخه قابل استفاده برای عموم جامعه در قالب سامانه مبتنی بر موبایل هستیم.

طائی‌زاده نرم‌افزار انگلیسی شیدای امین را نخستین نرم‌افزار انگلیسی مربوط به حضرت خدیجه (س) در فضای مجازی برشمرد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com