کد خبر ۲۹۹۹۲ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
با حضور محمدرضا طالقانی و جواد عزتی در قم؛

جشن همبستگی خیرین برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند برگزار شد

جشن همبستگی خیرین توسط هیأت یازهرا(س) برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند استان قم با حضور محمدرضا طالقانی و جواد عزتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یکی از پیشکسوتان کشتی کشور ظهر دوشنبه در جشن همبستگی خیرین که جهت تهیه جهیزیه برای نیازمندان توسط هیأت یا زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: کمک به نیازمندان را باید از خودمان آغاز کنیم و تنها سخن گفتن نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد.

محمدرضا طالقانی، ابراز داشت: هر آنچه که خداوند به انسان می‌دهد برای بخشیدن است و امیدواریم همه این امانت‌هایی که در اختیار ما است را بتوانیم در مسیر اصلی‌اش بکار بگیریم.

وی با بیان اینکه ملت ایران بسیار اهل خیر هستند، افزود: هر کجا که نیازی مطرح شد مردم دارایی خود را در طبق اخلاص قرار داده و به یاری نیازمندان آمده‌اند.

این پیشکسوت کشتی ایران، ادامه داد: اگر همه اغنیا و کسانی که می‌توانند نیازهای زندگی خود را تأمین کنند، بخشی از دارایی خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند دیگر در جامعه اسلامی شاهد برخی از آسیب‌های اجتماعی که به تبع فقر و تهی دستی رخ می‌دهد نخواهیم بود.

طالقانی، با بیان اینکه امروز باید زمینه‌های لازم برای ازدیاد نسل شیعه در کشور را بیش از گذشته فراهم کنیم و مسئولان باید برای کاهش مشکلات اقتصادی تلاش کنند، افزود: متأسفانه دشمنان اسلام امروز می‌خواهند نامی از مکتب اهل بیت(ع) و پیروان ائمه معصومین(ع) در جهان نباشد که البته تلاش‌های آنها بی‌اثر و بی‌فایده است.

برای رفع مشکلات نیازمندان بی‌قرار باشیم

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رئیس موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع دستگیری از نیازمندان اظهار داشت: مومنان باید نسبت به مشکلات و گرفتاری‌های دیگران بی‌قرار باشند و اگر چیزی برای کمک کردن ندارد دعا برای رفع مشکلات حداقل کاری است که می‌توان برای دیگران انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: خداوند به برخی از افراد آبرو، علم و توانایی مالی داده است که باید توجه داشت خداوند به هیچکس بی‌حساب و کتاب چیزی نمی‌دهد و انسان باید این سرمایه‌ها را در مسیر بندگی خداوند که بهترین آن خدومت به خلق است هزینه کند.

وی افزود: انسان تا در این دنیا زنده است می‌بایست مبادرت به انجام کارهای خیر کند، چرا که زمان آخرت محل کار نیست و دیگر نمی‌توان اقدامی کرد و دست انسان بسته می‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری، گفت: انسان وقتی بی‌قرار خلق خداوند باشد هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد و اگر هم کاری از دستش برنیاد نسبت به سایرین بی‌خیال نخواهد بود و به عنوان واسطه خیر وارد عمل می‌شود و آبروی خود را برای برطرف شدن نیازهای دیگران هزینه می‌کند.

خدمت به نیازمندان توفیقی است که نصیب هر کسی نخواهد شد

بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش همه دست اندرکارانی که برای تأمین جهیزیه خانواده‌های نیازمند تلاش می‌کنند، افزود: یکی از افتخارات امثال من که جزو کوچکی از جامعه هنری کشور به شمار می‌روم این است که در چنین مراسمی حضور یافته و تا آنجا که در حد توانمان است مشارکت کنیم.

جواد عزتی، عنوان داشت: خدمت به نیازمندان و رفع مشکلات مستمندان توفیقی است که نصیب هر کسی نخواهد شد و افراد بسیاری هستند که از توانایی مالی برخوردار هستند اما توفیق ندارند در این زمینه‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: همه ما باید این فرصت‌هایی که در اختیارمان قرار می‌گیرد قدر بدانیم و در مسیر رضایت الهی قدم برداریم چرا که روزی فرا خواهد رسید که دیگر نمی‌توان به گذشته بازگشت و جبران کرد.

در این مراسم که با حضور خیرین و مسئولان استان برگزار شد گلریزان برای تهیه جهیزیه‌های نوعروسان انجام شد که این جهیزیه‌ها همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) طی مراسمی که روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه در حسینیه شهدا برگزار خواهد شد به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com