کد خبر ۲۹۹۲۷ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
معاون استاندار:

60 میلیارد ریال برای تعریض خیابان شهدای دروازه ری قم اختصاص یافت

معاون عمرانی استاندار قم از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای عملیات بازگشایی و تعریض خیابان شهدای دروازه ری قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جواد دلاوری شنبه شب در نشست صمیمی استاندار و مسوولان استان قم با مردم منطقه دروازه ری قم با اشاره به درخواست های مکرر مردم منطقه مبنی بر تعریض خیابان دروازه ری، اظهار داشت: سال گذشته طی بازدید نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب از این محله ردیف اعتباری خوبی برای تعریض این خیابان پیش بینی شد.
وی تصریح کرد: مقرر شده به همین میزان شهرداری نیز بودجه ای را اختصاص دهد، لذا تمامی اهالی منطقه دروازه ری که منازلشان در مسیر قرار گرفته همکاری و تعاملاتی با شهرداری داشته باشند، تا تملکات لازم برای این پروژه انجام شود.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره به کمبود فضاهای رفاهی و ورزشی در این منطقه، تصریح کرد: خوشبختانه از سال گذشته امکان ساخت یک پروژه فرهنگی ورزشی جنب امامزاده سید علی از محل اعتبارات سفر رهبر فرزانه انقلاب فراهم شده است.
وی افزود: این مجموعه ورزشی شامل استخر، سالن سر پوشیده و زورخانه است که با توجه به اینکه عملیات احداث آن طی سه سال تعریف شده در صورت تزریق اعتبارات لازم سال آینده به بهره برداری می رسد.
دلاوری همچنین به طرح ساماندهی خیابان محتشم و نوقطار منطقه یک شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: برای زمین های خارج از محدوده این خیابان که از سالیان گذشته در مجاورت کوره های آجر پزی و مصالح فروشی ها قرار داشته، در طرح تفصیلی با توافق هایی که بین شهرداری و مالکین انجام شده، کاربری هایی مشخص شده است.
وی با اشاره به عملیات زیر سازی آسفالت در این خیابان، معضل ترافیکی منطقه دروازه ری را از مهمترین معضلات این منطقه دانست و افزود: برای کلیه شهروندانی که قصد عبور و مرور از منطقه یک به منطقه سه و تقاطع 72 تن را دارند دو پروژه تعریف شده که ایجاد رملی به منظور اتصال خیابان محتشم به کمربندی امام علی یکی از آنها است.
وی همچنین زیر گذر انتهای 75 متری عماریاسر را یکی دیگر از پروژه های در نظر گرفته شده برای رفت و آمد آسان میان مناطق یک و سه عنوان کرد و افزود: مناقصه این پروژه برگزار شده و پیمانکار هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های کلان در دست اجرا در منطقه یک قم پروژه بیمارستان 300 تختخوابی برهانی را یکی از آنها عنوان کرد و گفت: این پروژه که یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان محسوب می شود، امسال با توجه به تزریق بودجه مورد نیاز تکمیل و تجهیز خواهد شد، تا بواسطه راه اندازی آن بخش عمده ای از مشکلات درمانی مردم منطقه رفع شود.
دلاوری ایجاد شبکه انتقال یکنواخت آب شیرین از محل سر شاخه های دز از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی را از دیگر پروژه های بزرگ منطقه یک برشمرد و افزود: تقاطع غیر همسطح عمار یاسر و 15 خرداد از دیگر پروژه های کلان منطقه است که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تمهیدات پیش بینی شده مشکلات ترافیکی این منطقه را بر طرف می کند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com