کد خبر ۳۰۱۲۸ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

کسب رتبه برتر کشوری 13 دانش‌آموز قمی در بخش مسابقات آوایی حفظ قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در بخش مسابقات آوایی در مجموع 13 نفر رتبه برتر کشوری را کسب کردند که پنج نفر در بخش مسابقات حفظ قرآن، چهار نفر در مسابقات قرائت و چهار نفر در مسابقات حائز رتبه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ناصر حمزه‌ای با بیان اینکه دانش‌آموزان استان قم استعدادها و توانمندی‌های خود را با شرکت در مسابقات کشوری نشان دادند، اظهار کرد: دانش‌آموزان قمی در بخش مسابقات قرآن و معارف اسلامی توانستند رتبه دوم کشوری را از آن خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در بخش مسابقات فرهنگی و هنری در بخش‌های نمایش و سرود همگانی رتبه اول کشوری و در بخش فیلم کوتاه به عنوان برتر و برگزیده کشور معرفی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به بخش مسابقات پژوهشی گفت: 6 نفر در بخش احکام، چهار نفر در بخش انشای نماز، سه نفر در بخش تفسیر قرآن، چهار نفر در بخش صحیفه سجادیه و دو نفر در بخش نهج‌البلاغه حائز رتبه برتر کشوری شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسابقات آوایی در مجموع 13 نفر رتبه برتر را کسب کردند که پنج نفر در بخش مسابقات حفظ قرآن، چهار نفر در مسابقات قرائت و چهار نفر در مسابقات مداحی حائز رتبه برتر شدند.

حمزه‌ای با اشاره به مسابقات تیزهوشان گفت: در بخش پسران 11 نفر و در بخش دختران 6 نفر(در هر یک از مقام‌های اول تا سوم دو نفر) رتبه برتر را کسب کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 94 هزار و 846 نفر دانش‌آموز در مسابقات قرآن و معارف اسلامی شرکت کردند که از این تعداد بیش از 72 هزار نفر دانش‌آموز در مسابقات احکام شرکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به مسابقات درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی اشاره کرد و افزود: 43 هزار و 672 نفر از دانش‌آموزان در سطح مدارس و 2 هزار و 150 نفر از آنها در سطح استانی شرکت کردند که 18 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سایت ویژه خانواده قرآن طراحی شده و با حضور بیش از 50 نفر در روز برنامه‌ریزی شده است.

حمزه‌ای عنوان کرد: کسب رتبه ممتاز در ارزیابی فعالیت‌های اقامه نماز،کسب رتبه ممتاز همایش کشوری شوراهای دانش‌آموزی و کسب رتبه برتر کشوری برای سومین بار در فعالیت همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از افتخارات دیگر محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: از ظرفیت‌های تبلیغی استان قم استفاده می‌شود و توافقنامه فرهنگی تربیتی با 14 موسسه و نهاد فرهنگی تربیتی برای تبلیغ در مدارس منعقد می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com