کد خبر ۳۰۱۶۹ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
توسط جمعیت هلال احمر قم

سمینار یک روزه پانسمان‌های نوین برگزار می‌شود

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری سمینار یک روزه پانسمان‌های نوین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالنبی بحرانی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پانسمان‌های نوین گفت: این دوره آموزشی در چهار جلسه برای پزشکان و پرستاران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سمینار به همت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می‌شود، ابراز کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته پزشکان و پرستاران تیم‌های معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خصوص زخم و پانسمان‌های نوین با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا آموزش می‌بینند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام اینکه این دوره با حضور 30 پزشک و پرستار برگزار می‌شود بیان کرد: این افراد از استان‌های قم، تهران و مرکزی در این سمینار شرکت می‌کنند.

بحرانی اضافه کرد: در این سمینار شرکت کنندگان در ارتباط با توانمندسازی تیم‌های بهداشت و درمان هلال احمر قم هم‌اندیشی خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور بهترین متخصصان پانسمان‌های نوین کشور در این سمینار اظهار کرد: استادانی همچون استاد الله‌قلی و استاد عبدی که از زخم‌کاران برجسته کشور هستند در این سمینار به ارائه آموزش‌های مرتبط با زخم و پانسمان و آخرین اطلاعات در این زمینه می‌پردازند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: همچنین پزشکان جراح، ارتوپد و رادیولوژیست نیز برای ارائه راهکارهای مناسب در ارتباط با زخم‌ها و پانسمان‌های نوین می‌پردازند.

بحرانی با بیان اینکه پانسمان نوین پانسمانی گروهی است یادآور شد: این پانسمان‌ها، جذب زخم می‌شود و نیازی به داروهای خاص شست‌و شو و ضد عفونی زخم ندارد.

وی اضافه کرد: این پانسمان‌ها به صورت هوشمند عمل کرده و اتم‌های نقره را آزاد و موجب جذب ترشحات زخم و کشته شدن میکروب‌ها می‌شوند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم اضافه کرد: پمادهایی که در این پانسمان‌ها استفاده می‌شود بافت‌های مرده را از بین می‌برد و با این اتفاق نیاز به جراحی برای از بین بردن بافت‌های مرده نیست.

بحرانی بیان کرد: در نظر داریم تا با بستن قرارداد با بیمارستان‌ها کنترل و پانسمان زخم در بخش‌های «آی.سی.یو» و «سی.سی.یو» را در دست بگیریم تا از بروز مشکلاتی نظیر زخم بستر در این بخش‌ها جلوگیری کنیم.

وی به انواع مختلف زخم‌ها اشاره کرد و گفت: زخم‌ها شامل زخم بستر، زخم دیابت، زخم‌های عروقی و زخم‌های عروق لنفاوی می‌شوند که برای بیماران مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کنند.

نخستین جلسه این دوره آموزشی فردا دوشنبه 16 شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 14 بعد از ظهر روز دوشنبه در محل درمانگاه هلال احمر واقع در خیابان ارم، کوچه 16 برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com