کد خبر ۳۰۳۲۸ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
در قم

طرح پایش سلامت اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح پایش سلامت اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر قم برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیرحسین علیمردانی با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر قم اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار طی دو مرحله چهار با سطح به اجرا در می‌آید.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد سازماندهی شده در حوزه معاونت داوطلبان افراد بالای 29 سال در معرض خطر هستند تصمیم به پایش اعضا از طریق اجرای این طرح گرفتیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص سطوح اجرای این طرح ابراز کرد: این سطوح شامل شنوایی سنجی، بینایی سنجی، انجام تست‌های داخلی نظیر کنترل بیماری‌های دیابت، فشار خون و ...، و بیماری‌های اسکلتی و استخوانی می‌شود.

علیمردانی اضافه کرد: پس از پایش افراد در مرحله اول در صورت وجود مشکلات حاد و نیاز به درمان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه منعی برای شرکت خانواده‌های داوطلبان در طرح پایش وجود ندارد اظهار کرد: در مرحله اول پزشکان عمومی اجرای طرح پایش را بر عهده دارند و در صورت وجود مشکل در مرحله دوم افراد شناسایی شده به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: آشنا شدن اعضا، داوطلبان جمعیت و خانواده آنها با نحوه کنترل و درمان بیماری‌ها از مواردی است که در مرحله دوم اجرایی می‌شود.

علیمردانی با اعلام اینکه در این طرح 2 هزار نفر از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر پایش می‌شوند بیان کرد: بیش از 20 پزشک و پیرا‌پزشک وظیفه اجرای طرح پایش را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: در صورت اجرای منسجم برنامه و استقبال مناسب این طرح را در شهرها و بخش‌های تابعه استان نیز به اجرا در می‌آوریم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص زمان اجرای مرحله اول طرح ابراز کرد: مرحله اول این طرح از ابتدای مهر ماه آغاز شده و تا پایان مهر ماه نیز ادامه دارد.

علیمردانی یادآور شد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است از پزشکان و پیراپزشکان نوع‌دوست برای کمک به اقشار نیازمند درخواست همکاری و همیاری داریم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com