کد خبر ۳۰۱۹۸ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
تا پایان امسال

سامانه تله متری در قم به اجرا در می‌آید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از اجرای سامانه تله متری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی جان صادق‌پور با اعلام اینکه سامانه تله متری تا پایان سال در کل استان اجرایی می‌شود گفت: استان قم به عنوان نخستین استان در نظر دارد با اجرای این سامانه کل تاسیسات را زیرپوشش کنترل از راه دور قرار دهد.

وی در خصوص مزایای اجرای این سامانه اظهار کرد: کنترل و مدیریت هم‌زمان تمام تاسیسات از مزایای اجرای این سامانه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم مدیریت مصرف و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: کاهش آب بدون درآمد، جلوگیری از هدر رفت آب از طریق مخازن ذخیره و خطوط انتقال و جلوگیری از انشعابات غیر مجاز از جمله اقداماتی بوده که در زمینه مدیریت مصرف انجام شده است.

جان صادق‌پور ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 20 پروژه قابل توجه با اعتبار 400 میلیارد ریال به اتمام رسید و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های سال 92 و 93 ابراز کرد: بخش کهک و روستاهای آن یکی از بزرگترین معضلات استان در بحث آبرسانی بود که با تلاشی مدبرانه، دو ایستگاه پمپاژ، 10 کیلومتر خط انتقال، 500 متر مکعب مخزن ذخیره و 300 متر مربع ساختمان برای آنها احداث شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: آبرسانی به فاز 3 سلفچگان که از منطقه ویژه اقتصادی تا جنداب و اسلام‌آباد صورت گرفت با 9 کیلومتر خط انتقال، 2 هزار و 100 متر مخزن و 300 متر مربع ساختمان به اتمام رسید.

جان صادق‌پور بیان کرد: پروژه ملک‌آباد در بخش مرکزی با حفر چاه و دو کیلومتر خط انتقال، آبرسانی به مجتمع گلستانه و رفع نواقص جزئی در قمرود، وشنوه، انجیله و قنوات از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلات روستای خور آباد به یک معضل برای استان تبدیل شده بود افزود: تمام مشترکان این روستا به شبکه متصل و تمام پساب موجود در روستا در خدمت تولیدات خود روستا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اعلام اینکه روستای صید آباد تجهیز شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت افزود: آبرسانی به بخش مرکزی نیز از رینگ اصلی شهر انجام شد.

جان صادق‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به آمار شکایات مردمی در سال 92 اظهار کرد: در سال 92، 24 شکایت مردمی داشتیم که این آمار در سال 93 به سه درخواست مردمی رسید و این نشان دهنده عملکرد موثر شرکت بوده است.

وی اصلاح و بازسازی شبکه‌های آب روستایی را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و اظهار کرد: در این راستا 20 کیلومتر شبکه در روستای فردو بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم حفر چاه در روستاها را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و اظهار کرد: همچنین 20 حلقه چاه در روستاهای کهندان، سنجگان، حسن آباد، تینوج، زواریان، راهجرد، قمرود و امامزاده اسماعیل حفر شد.

جان صادق‌پور به اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل کارگروه اجرایی کیفیت منابع آب استان با دستور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، تعویض 106 دستگاه سیلندر گاز کلر، استفاده از 13 هزار و 990 کیلوگرم پرکلرین و گاز کلر برای گندزدایی آب و شست‌و‌شو و گندزدایی 22 مخزن آب با ظرفیت 6 هزار و 800 متر مکعب از جمله این اقدامات بوده است.

وی نصب 10 دستگاه کلرزن در روستاها را از دیگر اقدامات این مدت ذکر کرد و افزود: این دستگاه‌ها در روستاهای سفت، عنایت بیک، کندرود، علی آباد انقلاب، میم، خورآباد، قاهان، نویس و ... نصب شد.

کاهش هدر رفت آب در سال 93

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم اظهار کرد: هدر رفت آب از 52 درصد در سال 90 به 37 درصد در سال 93 کاهش داشته است.

جان صادق‌پور با بیان اینکه در گذشته هر روستا یک آبیار داشت که تمام مشکلات را باید در یک پروسه طولانی پیگیری می‌کرد گفت: با یک پیمانکار قوی که به انواع ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته مجهز است قرارداد منعقد کرده‌ایم تا تمام مشکلات را رفع کند.

وجود 7 هزار کنتور خراب در روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از خرید 3 هزار کنتور در سال 93 خبر داد و افزود: با وجود اینکه 6 هزار کنتور سال گذشته تعویض شد هنوز 7 هزار کنتور خراب در روستاها وجود دارد.

جان صادق‌پور یادآور شد: در بسیاری از روستاها کنتورها قرائت نمی‌شد که سالم یا خراب بودن آنها مشخص بشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم اعلام کرد: علی آباد نیزار، قلعه چم و حسین آباد نیزار از جمله روستاهایی هستند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

انشعابات غیر مجاز مهم‌ترین تهدید کمی و کیفی آب

جان صادق‌پور با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز مهم‌ترین تهدید کمی و کیفی آب است اظهار کرد: با شناخت عمیق این مسئله سال گذشته حدود یک هزار انشعاب غیرمجاز و امسال نیز 400 انشعاب را شناسایی و رفع کردیم.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها به محض اینکه قاطعیت شرکت را در رفع انشعابات غیر مجاز ملاحظه کردند در صدد رفع این مسئله بر آمدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در خصوص آب بهای روستایی اظهار کرد: آب بهای روستایی بسیار ارزان است و رقمی معادل 30 درصد آب بهای شهری است.

جان صادق‌پور با اشاره به اینکه روستائیان غیر بومی هزینه آب بهای بیشتری می‌پردازند، افزود: هزینه آب بهای روستایی برای غیر دائم‌ها 700 تومان در هر متر مکعب است.

وی با اعلام اینکه سامانه تله متری تا پایان سال در کل استان اجرایی می‌شود افزود: استان قم به عنوان نخستین استان در نظر دارد با اجرای این سامانه کل تاسیسات را زیرپوشش کنترل از راه دور قرار دهد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com