کد خبر ۳۰۰۳۵ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
توسط شرکت آبفار قم انجام می‌شود؛

استحصال سالانه بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب آب در روستاهای قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: این شرکت سالانه حدود ۱۴.۲ میلیون متر مکعب آب استحصال و پس از انجام فرایند کنترل کیفی و بهداشتی در اختیار مشترکین قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق پور در خصوص آب استحصال شده توسط این شرکت اظهار داشت: این حجم آب توسط کارشناسان شرکت آبفار و بهداشت مورد کیفیت سنجی قرار می‌گیرد تا از هر نظر سالم و بهداشتی بوده و پس از اطمینان توزیع می‌شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با بهره‌گیری از نیروهای متعهد و جهادگر تمام مساعی خود را در ارائه خدمات ارزشمند به مردم روستاهای این استان بکار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفار قم، افزود: تعداد ۱۵۰ روستا و نیز حدود ۳۰ هزار مشترک اعم از خانگی، صنعتی و تجاری تحت پوشش شرکت قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود تعداد ۱۳۰ حلقه چاه، چشمه و رشته قنات و نیز منابع آب سطحی، تعداد ۱۰۱ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب و ۹۲۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال، سالانه حدود ۱۴.۲ میلیون متر مکعب آب استحصال می‌شود.

صادق پور بیان کرد: میزان استحصال ۱۴.۲ میلیون متر مکعب آب برای تعداد ۳۰ هزار مشترک روستاهای استان بیانگر فاصله بسیار زیاد از الگوی مصرف است که عملاً اتفاق افتاده و این وضعیت بسیار نامطلوبی را نشان می‌دهد.

وی در پایان با اعلام این‌که افزایش حجم تولید با محدودیت مواجه است، افزود: افزایش کیفیت و نیز صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف دارای ظرفیت بالایی است که نیازمند مشارکت همه مردم و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف است و در حال حاضر تنها راهکار پایداری است که می‌توان جهت حفاظت از منابع آب و تأمین آب موردنیاز مردم بر آن تأکید کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com