کد خبر ۳۰۲۴۱ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

تایید 150 پرونده تبلیغی در شورایعالی نخبگان

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تایید 150 پرونده تبلیغی در شورایعالی نخبگان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره به اعزام نخبگان اظهار کرد: بیش از 500 پرونده تشکیل شده، ولی بخشی از این پرونده‌ها در شورایعالی نخبگان به عنوان مبلغان نخبه تایید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی نخبگان سطح یک، دو و مبلغان برتر هستند که در این سه سطح تقسیم‌بندی می‌شوند و در کمیته‌ای به عنوان کمیته شورایعالی نخبگان پرونده‌هایشان تایید و تصویب می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از 150 پرونده در شورایعالی نخبگان تصویب و تایید شده است، گفت: نخبگان به طور مرتب در چرخه اعزام قرار دارند و اعزام آنها به ترتیب انجام شده یا زمینه‌های اعزام آنها فراهم می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان در طول سال در تمام مناسبت‌ها به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند، بنابراین اعزام آنها تنها منوط به مناسبت‌ها نیست و در طول سال نهادها و ‌سازمان‌ها در مناسبت‌های مختلف درخواست دارند تا نخبگان اعزام شوند.

کمال با اشاره به اعزام نخبگان در سه سطح گفت: نخبگان برای دوره‌های تبلیغی در طول سال به مدارس، مراکز مختلف، کمپ‌های ترک اعتیاد، ‌زندان‌ها و پارک‌ها اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی نیز برای مبلغان از سوی مراکز خاصی که از آنها دعوت می‌شود، برگزار خواهد شد. مبلغان عمومی نیز در طول سال در مناسبت‌های مختلف محرم، رمضان، دهه صفر و طرح تابستان به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ بخش آموزش فعال است و مبلغان باید دوره‌های آموزشی لازم که تصویب شده است را فراگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه اعزام و تبلیغ تاثیر بیشتری داشته باشد، برای مبلغان پرونده تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: اعزام مبلغان نخبه منوط به گذراندن آموزش‌هایی بوده که در مرکز آموزش علمی کاربردی ارائه شده، بنابراین اعزام صورت می‌گیرد.

کمال با بیان اینکه با توجه به سیاست جدید در زمینه کیفی‌سازی امر تبلیغ، تقسیم و گروه‌بندی مبلغان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر همین اساس برخی مبلغان به صورت عمومی و برخی دیگر به صورت تخصصی اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی نخبگان متخصص از جمله فعالیت‌هاست و به این ترتیب مبلغان شناسایی و ساماندهی شده تا در مواقع لازم از آنها استفاده شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com