کد خبر ۲۹۹۲۹ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
مدیرکل آموزش و پرورش:

امسال پذیرش دانش آموزان پیش دبستانی در قم با کمترین قیمت انجام می شود

مدیر کل موزش و پرورش استان قم گفت: امسال پذیرش دانش آموزان پیش دبستانی در این استان با کمترین قیمت صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمید رضا شیخ الاسلام شنبه شب در نشست صمیمی استاندار و مسوولان استان قم با مردم منطقه دروازه ری در مسجد ولیعصر(عج)، اظهار داشت: سر هزینه پیش بینی شده برای دانش آموزان پیش دبستانی در کل سال تحصیلی امسال کمتر از دو میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نظارت های دقیقی را بر روی شهریه دانش آموزان پیش دبستانی اعمال می کند، افزود: در سال تحصیلی پیش رو با گرایش های متفاوت و سر فصل های متمرکز با کمترین قیمت در خدمت دانش آموزان پیش دبستانی خواهیم بود.
شیخ الاسلام با اشاره به تفاوت مهد کودک و پیش دبستانی، سن پیش دبستانی را بالاتر از 4 سال عنوان کرد و افزود: مهد کودک ها در حوزه استحفاظی بهزیستی قرار دارند، و آموزش و پرورش فقط مسوول پیش دبستانی ها است.
این مسوول با اشاره به واگذاری پیش دبستانی ها به مراکز دولتی در سال های گذشته، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید با ورود به بحث پیش دبستانی آنها را مستقیما زیر نظر خود اداره می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد دو مدرسه دخترانه و پسرانه نیمه دولتی در منطقه یک قم با استفاده از مشارکت های مردمی، اظهار داشت: ممانعت از تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس و حتی مدارس برای ارتقاء کیفیت آموزش ضروری است.
شیخ الاسلام با بیان اینکه ساخت مدرسه و واحد آموزشی در حیطه مسوولیت های اداره کل آموزش و پرورش نیست، افزود: اداره کل آموزش و پرورش بر اساس فضاهایی که از طرف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در اختیارش گذاشته می شود، خدمات ارایه می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای ایجاد فضاهای ورزشی ویژه دانش آموزان منطقه یک قم، تصریح کرد: در حال حاضر یک مجموعه ورزشی در زمین دبیرستان هدایتی در حال احداث است، که می تواند بر طرف کننده نیازهای دانش آموزان این منطقه به فضاها و اماکن ورزشی باشد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com