کد خبر ۳۰۲۷۰ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

شرکت‌های تعاونی سبب رشد اقتصادی کشور می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: شرکت‌های تعاونی سبب رشد اقتصادی کشور شده و آمار فقر را در ایران کاهش می‌دهند، از همین رو باید سوددهی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نصرالله بازوند عصر امروز در مراسم روز تعاون که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان قم همزمان با هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعاون، اظهار کرد: از آنجا که تعاون نقش سازنده‌ای در جهان دارد، سازمان جهانی یک روز را به نام روز تعاون نامگذاری کرده است.

وی افزود: تعاون سبب افزایش آمار اشتغا‌ل‌زایی در کشور می‌شود و امروز سبب اشتغال بیش از یک میلیون نفر شده‌اند، در حال حاضر 194 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است که 100 هزار و 550 تعاون به صورت فعال هستند و 10 میلیون نفر عضو دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه اهمیت شرکت‌های تعاونی غیر قابل انکار است، گفت: شرکت‌های تعاونی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های گسترده‌ای دارند.

بازوند تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی سبب رشد اقتصادی کشور شده و آمار فقر را در ایران کاهش می‌دهند، از همین رو باید سوددهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال حفظ ارزش و اخلاق در جامعه است که شرکت‌های تعاونی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی باید داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطر نشان کرد: امسال شاهد برگزاری دهمین دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بر اساس سنت هر ساله هستیم.

بازوند با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقه انشا نویسی گسترش فرهنگ تعاون در دبیرستان‌ها، گفت: امسال برای نخستین بار این طرح در کشور در 225 دبیرستان اجرا شد که هفت انشا را به عنوان انشا برتر انتخاب و از آنها تجلیل خواهیم کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com