کد خبر ۳۰۳۱۱ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
آیت‌الله علوی‌گرگانی با انتقاد از برخی اقدامات وزارت ارشاد:

وزارت ارشاد قبل از اجرای طرح ها نظر مراجع و علما را جویا شود

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی خواستار استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید در مسائل فرهنگی کشور شد و گفت: مناسب است مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از این که برخی از مسائل را در کشور مطرح کنند، نخست از مراجع تقلید مشورت گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با مدیر و مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واسطه‌ای میان حوزه علمیه و مردم است و شایسته است که مرکز این نهاد در شهر قم و در جوار بیوت مراجع قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان کرد: به کارگیری رهنمودهای مراجع تقلید و رفت و آمد علما و روحانیان به این مرکز سبب ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به سراسر کشور و جهان می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: معارف اهل بیت(ع) اختصاص به مذهب شیعه و شهر خاصی ندارد و این فرهنگ اسلامی باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سراسر جهان تروج یاید.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: مناسب است که مسؤولان وزراتخانه با بیوت مراجع ارتباط مسقیم و مستمر داشته باشند و از رهنمودها مراجع تقلید و علما و روحانیان حداکثر استفاده را بکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش گفت: امام صادق(ع) در حدیث فرموده است که برخی از مسائل کمش هـم زیــاد و برخی از رویدادها زیادش هم کم است همانند این که انسان هر تعداد دوست داشته باشد بازهم کم است، اما یک دشمن داشته باشد برای او زیاد است.

وی به جایگاه ویژه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت و جامعه اشاره کرد و گفت: این وزراتخانه دارای اهمیت بسیاری در جامعه دارد بنابراین اگر هزاران فعالیت مثبت در این نهاد انجام شود باز هم کم است اما یک رخداد اشتباهی در این وزارتخانه روی دهد جایگاه این نهاد آن در جامعه از بین می‌رود.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار داشت: انتظار مراجع تقلید از وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که مردم را به سمت فرهنگ اسلامی راهنمایی کند، اما متأسفانه مسائلی در این نهاد روی داده است که منجر به نارضایتی علما و مراجع تقلید از این وزارتخانه شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: مناسب است مسؤولان وزارتخانه قبل از این که برخی از مسائل را در کشور مطرح و اجرایی کنند، نخست از مراجع تقلید مشورت و راهنمایی گیرند و اگر اشکالاتی در این فعالیت و طرح‌های وزراتخانه وجود دارد در صدد رفع مشکل برآیند.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com