کد خبر ۳۰۳۶۲ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲

«تفسیر قرآن برای همه» منتشر شد

جلد اول «تفسیر قرآن برای همه»، نوشته قرآن‌پژوه فقید معاصر علامه سید علی کمالی دزفولی چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، این کتاب تفسیر همراه با زیست‌نامه قرآن‌پژوهی مفسر فقید به تحقیق و تصحیح سید مجتبی مجاهدیان(تقوی) و سید مهدی میر مسیب، در 544 صفحه قطع وزیری توسط انتشارات دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، چاپ و منتشر شده است.

«تفسیر قرآن برای همه» شامل مقدمه محقق (مجاهدیان)، مقدمه مفصل مفسر(علامه کمالی) و تفسیر سوره‌های حمد و بقره است. این تفسیر فارسی موجز، اثری ساده و البته گویا و رسا است که می‌تواند برای هر صنف و سنی مفید و سودمند باشد. علامه کمالی با نظر به این مهم، در مقدمه کتاب، وجه‌تسمیه این تفسیر را چنین برمی‌شمارد: «به تفسیر قرآن برای همه نام‌گذاری کردن؛ زیرا قرآن و تفسیر آن برای همه مردم است.»

مقدمه مفسر در 34 صفحه با عنوان «علوم قرآن»، دربرگیرنده شرح و تبیین مهم‌ترین مقدمات فهم قرآن و مدخل ورود به مباحث تفسیری است که یکی از برجستگی‌های این تفسیر است. از عناوین مطرح در این مقدمه می‌توان به شرح و بسط واژه و اصطلاح تفسیر، قابل فهم بودن قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، جمع قرآن، قرائات قرآن، اسباب نزول، عموم لفظ و خصوص سبب، محکم و متشابه، ظهر و بطن قرآن، تفسیر به رأی، ناسخ و منسوخ، مصادر تفسیر و ... اشاره کرد.

این اثر جدا از ساده‌نگاری و اختصارنویسی، سرشار از عصاره‌های علمی، نکته‌ها، تازه‌ها و آراء مفسر و عاری از هرگونه اصطلاحات غیرضرور و پیچیدگی‌های معمول و حاشیه روی‌های مشهور تفاسیر است.

این تفسیر نتیجه سال‌ها مطالعه و تجربه متراکم مفسر فقید در امر پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های جامعه، به‌ویژه نسل جوان است که بی‌پیرایه عرضه‌شده است.

چاپ اول «تفسیر قرآن برای همه» در 544 صفحه قطع وزیری و شمارگان 1000 نسخه، تابستان 1394 توسط دفتر نشر معارف چاپ و منتشرشده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com