کد خبر ۳۰۵۰۳ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
در زمینه هدایت گرایش معنوی انسان در مسیر صحیح

کتاب «جاذبه و دافعه علوی در عرفان عملی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از چاپ کتاب «جاذبه و دافعه علوی در عرفان عملی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به کتاب جاذبه و دافعه علوی در عرفان عملی اظهار کرد: این اثر در سه فصل تهیه شده که مباحثی با عناوین مبانی عرفان علوی، جاذبه‌های عرفان علوی و دافعه عرفان علوی در آن مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب تلاش شده در عرصه عرفان علوی از شراب طهور مکتب علوی بهره گرفته شود و با طرح مبانی عرفان علوی خوشه‌چین این خرمن مبارک باشیم.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به مباحث مطرح شده در کتاب جاذبه و دافعه علوی در عرفان عملی گفت: در این کتاب طرح مباحث مهمی از جمله کشف و شهود، دنیاشناسی، فلسفه ریاضت، حدود آن و مولفه‌های عرفان علوی مطرح شده تا از این رهگذر مشخص شود که عرفان خردگریز، دین‌ستیز، عزلت‌نشین در بیرون از جریان زندگی و قوای انسانی است و در دافعه عرفان علوی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عرفانی که عقلانیت و معنویت، زهد مثبت بدون رهبانیت و معنویت همراه با دیانت را به تصویر کشیده است، در مدار جاذبه است، یعنی در واقع مباحث اولیه دنیاشناسی و ریاضت در دافعه قرار می‌گیرد.

روحانی با بیان اینکه نویسنده تلاش کرده تا در زمینه اندیشه اندیشمندان و عارفان حقیقی اصلی را از فرع و آفتاب را از سایه جدا کند گفت: گرایش معنوی، انسان را در مسیر بسیار درست و صحیح جاری و ساری می‌کند.

کتاب «جاذبه و دافعه علوی در عرفان عملی» توسط مطهره بصراوی در 248 صفحه تالیف شده و با قیمت 10 هزار تومان و شمارگان هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com