کد خبر ۳۰۳۶۳ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قم می‌تواند به مرکز بین‌المللی تولید معارف دینی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم می‌تواند به مرکز بین‌المللی تولید معارف دینی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طی سال گذشته حدود 9 هزار عنوان کتاب در قم مجوز چاپ دریافت کردند اظهار کرد: پنج هزار عنوان از این کتاب‌ها در حوزه دین بوده‌اند.

وی افزود: اهدای کتاب از سوی اداره کل ارشاد قم به نهادها و مردم در سال گذشته هم حدود 130 هزار جلد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 700 ناشر فعال در قم مشغول به کار هستند، گفت: در حال حاضر قم به عنوان قطب چاپ و نشر کشور مطرح است.

وی ادامه داد: چنانچه شاهد توجه بیشتری به این حوزه در قم باشیم می‌توانیم مرکز بین‌المللی تولید معارف اسلامی در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی را راه‌اندازی کنیم.

دانشی با اشاره به اینکه در زمینه تدوین و چاپ کتاب برای حمایت پیش از چاپ، کمیته حمایت از کتاب‌های ارزشمند در قم تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در این کمیته اعضایی همچون پنج نفر از اساتید حوزوی، مدیرکل ارشاد استان و رئیس تعاونی ناشران قم عضویت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تاکنون 100 عنوان کتاب ارزشمند توسط این کمیته مورد حمایت پیش از چاپ قرار گرفته است که اعتبار لازم برای این امر حدود یک میلیارد تومان بوده است البته امسال 10 درصد کاهش در این بودجه را شاهد بودیم.

وی تعداد موسسات قرآنی مورد حمایت در قم را 100 مورد ذکر کرد و گفت: برخی از این موسسات دارای گستره کار ملی هستند و نتیجه این حمایت‌ها هم 40 برگزیده کشوری در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی از استان قم بوده است.

دانشی با بیان اینکه تربیت مربی قرآنی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن از جمله این اقدامات هستند خاطرنشان کرد: همچنین اجرای جشن رمضان در رشته‌های ترتیل و آموزش قرآن از دیگر فعالیت‌های مهم فرهنگی ارشاد استان قم به شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: رویکرد دینی در بخش‌های مختلف هنری سیاست اصلی ارشاد قم است.

وی با اشاره به برپایی جشنواره نماز و نیایش در رشته‌های فیلم و عکس در قم تصریح کرد: از دیگر جشنواره‌های برتر هنری در قم می‌توان به کنگره شعر فاطمی با رویکرد دینی متناسب با فضای معنوی قم اشاره کرد.

دانشی به کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‌های اخیر پرداخت و افزود: در این مدت شاهد حجم عظیم تولید محصولات فرهنگی، هنری، سینمایی و قرآنی بوده‌ایم به طوری که در هیچ برهه‌ای از تاریخ مکتب تشیع و نظام اسلامی در طول تاریخ سابقه نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بخش‌های کلیدی وزارت ارشاد را به دانش‌آموختگان برجسته حوزه سپرده است گفت: مدیران کل برخی استان‌ها از میان روحانیون انتخاب شده‌اند و تعداد این افراد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com