کد خبر ۳۳۱۴۰ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

تالار مرکزی شهر قم بهمن‌ماه افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تالار مرکزی شهر از بهمن‌ماه با ظرفیت یک سالن 600 نفره، یک سالن 250 نفره و یک فضای باز برای تئاتر خیابانی و تعزیه افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و مسابقه نمایشنامه‌خوانی استان قم که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نمایش باید شاه‌بیت همه برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باشد.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه عمل، اساتید و چهره‌های برجسته نمایش باید وارد میدان شوند، تصریح کرد: پیشکسوتان که سال‌های متمادی خاک صحنه خورده‌اند باید برای بالا بردن ظرفیت هنر تئاتر استان قم تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی در عرصه نمایش وجود دارد، تصریح کرد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه داریم که زمینه را برای رشد استعدادها فراهم کنیم.

وی از اجرای دو نمایش «شام آخر» و « اروند خون» در تهران خبر داد و گفت: این نمایش‌ها استقبال بالایی را در تهران به دنبال داشت که مایه مباهات قم است، ولی این نمایش‌ها باید در قم نیز به اجرا برسد.

دانشی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم بدهیم تا دوران کیفیت و رشد به هنر تئاتر قم بازگردد، تصریح کرد: «بانوی بی‌نشان»، « غریبه شام» و «مسافران کوفه» از نمایش‌هایی است که در گذشته در قم اجرا می‌شد و طرفداران فراوانی داشت، ولی در حال حاضر از آن نمایش‌ها خبری نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: علاقمند هستیم با تمام توان از ظرفیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از هنرمندان استان قم استفاده کنیم.

وی همچنین از نقل مکان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به محل سابق خود خبر داد و تصریح کرد: محل کنونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن‌های هنری استان قم قرار می‌گیرد.

دانشی از افتتاح تالار مرکزی شهر تا بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: یک سالن 600 نفره، یک سالن 250 نفره و یک فضای باز برای تئاتر خیابانی و تعزیه از جمله مشخصات این مرکز است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com