کد خبر ۳۰۳۶۹ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
وزیر اطلاعات در قم:

نباید فضای امنیتی برای اقشار مختلف حاکم شود/ نوآوری و خلاقیت در سایه امنیت فراهم می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین علوی اظهار داشت : نباید فضای امنیتی برای اقشار مختلف حاکم شود زیرا حاکمیت چنین فضایی با اهداف انقلاب تناسب ندارد و نوآوری و خلاقیت تنها در سایه امنیت فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید محمود علوی که پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن خلافت صالحان را به عنوان آینده زمین مطرح کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: یکی از نعمت‌هایی که خداوند متعال در حکومت مهدوی به مردم عرضه می‌کند، نعمت امنیت است زیرا امنیت بستر عبودیت را فراهم می‌کند و در چنین جامعه‌ای زمینه برای بندگی بیشتر مهیا می‌شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: رسالت ایجاد امنیت برای مردم در نظام جمهوری اسلامی به عهده وزارت اطلاعات است و خود را موظف می‌بیند که فعالیت اطلاعاتی خود را در چهارچوب اخلاق و شرع و قانون جمهوری اسلامی انجام دهد.

وی تاکید کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج)در وزارت اطلاعات مجموعه ای قانون‌مدار، پای بند به شرع و اخلاق مدار هستند که وظیفه خود را برای تأمین امنیت انجام می‌دهند و راهبرد آن‌ها، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات در مقابل دشمنان کوچک‌ترین گذشتی ندارد و با کسانی که قصد تعدی به جامعه اسلامی دارند، مماشات نمی‌کند. این وزارتخانه به صورت دفع حداقلی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کند و از سوی دیگر مهر و مودت و خدمتگزاری خود را در برابر مردم به نمایش می‌گذارد و دایره رحماء بینهم را بر مبنای جذب حداکثری ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به رسالت ایجاد امنیت برای مردم، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد احساس امنیت برای مردم هستیم تا علاوه بر وجود امنیت، آن را احساس کنند. این امنیت وقتی با فضای نشاط و شادکامی همراه باشد، برای مردم ملموس تر می‌شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت وجود احساس امنیت برای همه اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: باید امنیت برای اقشار مختلف فراهم شود اما نباید فضای امنیتی برای اقشار مختلف حاکم شود زیرا حاکمیت چنین فضایی با اهداف انقلاب تناسب ندارد و نوآوری و خلاقیت تنها در سایه امنیت فراهم می‌شود.

وی افزود: همزمانی و همدلی دولت و ملت زمینه ساز امنیت است و نباید با این مسئله به عنوان یک شعار برخورد شود. باید کاری کرد تا همدلی و همزبانی در میان ملت و دولت حاکم شود زیرا چنین فضایی در صورت حاکم شدن، امید را در میان دوستان انقلاب در سراسر جهان می‌رویاند و دشمنان را مأیوس می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی  تاکید کرد: در یک جامعه اختلاف نظر و سلیقه در زمینه‌های مختلف وجود دارد و این یک امر طبیعی است و لازم نیست که سلائق مختلف در برابر هم قرار بگیرند و خصومت بورزند، بلکه راهکار بهره‌گیری از فضای اختلاف سلیقه، گفت و گو و تبادل نظر است.

وزیر اطلاعات به ترکیب وزرای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سلیقه‌های مختلف در کابینه دولت یازدهم وجود دارند و در حال خدمت به مردم کشور هستند. این کار قابل پیاده‌سازی در سطح جامعه نیز هست و به جای حاکمیت یک جریان خاص که همه را کنار بزند، همه جریان‌های سیاسی که نظام را قبول داشته و زیر سایه رهبر معظم انقلاب به خدمت مشغول هستند، در کنار یکدیگر باید به فعالیت مشغول باشند.

وی افزود: تبادل نظر، محیط مشت گره کردن نیست و محل تبادل نظر و گفت وگو است. نعمت وحدت در حکم غذا است و همیشه محتاج آن هستیم نه این که هنگام وچود دشمن مشترک، به یکدیگر نزدیک شویم و در نبود دشمن، با یکدیگر برخورد کنیم بلکه باید همواره به هم نزدیک باشیم و با بحث و گفت وگو نظرها را به یکدگیر نزدیک کرده و در کنار هم تضارب آراء داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: امسال با دو حماسه بزرگ روبرو هستیم که یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و مردم عزیز با شور و حرارت در این دو حماسه بزرگ شرکت می‌کنند و کسانی نیز که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، به اخلاق و قانون و شرع ملتزم هستند و دست به تخریب یکدیگر نمی‌زنند تا فضای پر از شور و حماسه در جامعه فراهم شود.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com