کد خبر ۳۰۷۸۲ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس:

دفاع مقدس در کلام رزمندگان، سرداران ، اساتید و شخصیت های سیاسی و دینی قم

هشت سال دفاع مقدس که برگی زرین از تاریخ پرافتخار ملت سرافراز ایران است ، در کلام شخصیت های حوزوی ، رزمندگان اسلام و فرمانده هان آن دوران ، درس های آموزنده ای برای نسل جوان این مرز و بوم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، «صدام حسین» رییس جمهوری اعدام شده عراق، بیست و ششم شهریور 1359 خورشیدی قرارداد 1979 الجزایر را پاره و در روز سی و یکم همین ماه به طور رسمی نقشه دیرینه اش را اجرا و دستور تهاجم گسترده ارتش بعثی را به هوا و خاک و آب ایران صادر کرد.
صدام به تقلید از رژیم صهیونیستی که در سال 1967 میلادی در جنگ با اعراب با یک حمله برق آسا، نیروی هوایی مصر را از کار انداخته بود ابتدا به پایگاه های هوایی ایران حمله کرد با این توهم و تصور که می تواند کارایی نیروی هوایی کشورمان را بی اثر کند.
هم چنین به دستور او، نیروی زمینی ارتش عراق شامل سه سپاه و 12 لشکر، در سه منطقه ی جنوب، غرب و شمال غرب ایران شامل خوزستان، ایلام و کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان عملیات مرزی انجام داد و جنگ تحمیلی هشت ساله را رقم زد.
این جنگ به طور دقیق هفت سال و 11 ماه معادل 2 هزار و 900 روز یا 95 ماه طول کشید که این مدت دو برابر جنگ 2 کره و دو برابر جنگ اول جهانی است. پنج میلیون ایرانی از قشرهای مختلف به شکل مستقیم در دفاع مقدس شرکت کردند و رزمندگان کشورمان بارشادت و ایثار و تقدیم هزاران شهید، زخمی، اسیر و جانباز، در برابر تجاوز صدام ایستادند و حمله حزب بعث را دفع کردند.
دراین راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم به سراغ برخی از شخصیت های دینی و مذهبی ، سیاسی و علمی قم که خود سال ها در مسوولیت های مختلف در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند، رفته و توصیف این عزیزان را درخصوص دفاع مقدس در یک جمله را جویا شده است.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: دفاع مقدس یعنی مقاومت ملت رشید ایران در مقابل تمام کفر جهانی برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب،ملت ما در دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد، تا پیروزی نهایی در مقابل تمام زورگویان و مستکبران با نگاه واحد و عزم راسخ ایستادگی خواهند کرد.

**آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه و خبرگان رهبری گفت: دفاع مقدس یعنی ایستادگی و مقاومت ؛ مراد از دفاع مقدس یعنی ایستادگی مقاومت تا بذل جان و مال در راه اسلام، مذهب و حفظ کرامت و عزت مسلمین، و ایجاد امنیت و آرمش برای آنها.

**آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: دفاع مقدس تجلی گاه نصرت الهی حق طلبان در برابر باطل و فرصت طلایی سلوک عاشقانه به سوی حضرت حق جل و علا بود.

**آیت الله دکتر احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشت سال دفاع مقدس ، عزت، اقتدار و سربلند جمهوری اسلامی ایران را رقم زد

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جبهه از شمالی ترین نقطه آن یعنی حاجی عمران تا جنوبی ترین منطقه یعنی فاو و جنوب غرب حضور داشتم.دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است که از تمامیت عرضی، عزت، شرافت و اسلامیت ایران با تمام قوا در مقابل همه دنیا دفاع شده و برای اولین بار در 200 سال اخیر در این جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار نگرفت.

**سید مهدی رضویان مسوول بسیج پیشکسوتان سپاه قم با بیان اینکه دوران دفاع مقدس الگویی موفق برای پیشرفت در همه زمینه ها محسوب می شود، تصریح کرد: این دوران به خوبی ثابت کرد، که اگر حتی همه قدرت های بزرگ جهان با حداکثر توان و نیروی خود با یکدیگر متحد شوند، به هیچ وجه نمی توانند، در برابر قدرت الهی کاری از پیش ببرند.

**دکتر ابراهیم نیک منش عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی و از رزمندگان دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس حلقه میانه انقلاب اسلامی در ایران با انقلاب اسلامی در جهان، گذرگاهی مبارک با تکیه بر ظرفیت عظیم انقلابی کبیر برای رسیدن به تمدنی جهانشمول با پرچم حضرت مهدی موعد (عج) است.

**حاج عباس حیدرزاده از مداحان معروف که در بین سال 64 تا 65 در قرارگاه کربلا در بخش تبلیغات جبهه و جنگ فعالیت می کرد نیز گفت: دفاع مقدس، یعنی غیرت دینی و ملی یک کشور در برابر ظلم و استکبار جهانی

**دکترمحمد رضا یزدیان عضو هیات علمی دانشکاه آزاد قم و از رزمندگان عملیات والفجر 8 و کربلای 1 در دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یعنی، نماد پیروزی و دفاع مقتدرانه از آب، خاک، ناموس و دین در برابر کفار و زورگویان عالم،

** سید مهدی محدث جز اولین گروه اعزامی از سپاه قم به جنگ و مدیر و مشاور شاهد دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس اوج شهامت، ایثار و شجاعت و شهادت را به نمایش گذاشته است.

**حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم علیزاده از روحانیون رزمی تبلیغاتی در زمان جنگ، مسوول کمیسیون بسیج و آمادگی دفاعی مجمع نمایندگان طلاب حوزه های علمیه اظهار داشت: دفاع مقدس یک اجتماع بزرگ و قابل توجهی از انسان های پاک، عاشق، پایبند به اصول و ارزش های اسلامی که در برابر دشمنان نظام و ملت ایران ایستاده اند و پوزه کفار را به خاک مالیدند، دفاع مقدس یعنی افتخار و اقتدار برای اسلام و انقلاب.

** حاج ناصر شریفی همزم شهیدان زین الدین و جعفر حیدریان و مسوول سازماندهی لشکر 17 علی ابن ابیطالب قم بعد از عملیات فتح المبین اظهار داشت:دفاع مقدس یعنی گذشت، ایثار و از خودگذشتگی و ایستادن پای آرمان های نظام تا آخرین قطره خون در سخت ترین شرایط و در یک کلام دفاع قهرمانانه ملت رشید ایران .

** سرهنگ احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس قم تصریح کرد: بدون شک در دوران دفاع مقدس از آنجا که همه اقوام، گروه ها و گویش های مختلف با هر مرام و مذهب و گروه و طیفی در خطوط مقدم میدان نبرد حضور داشته و از آن حمایت می کردند، نمونه بارزی از همدلی و هم زبانی ملی محسوب می شود. وی تصریح کرد: با توجه به داشتن چنین تجربه ای در دوران دفاع مقدس امروز نیز دولت و ملت می توانند با تاسی به آن دوران با همدلی و هم زبانی قله های رفیع پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کنند.

** سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم درمراسم افتتاح نمایشگاه یاد یاران اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در طول هشت سال جنگ تحمیلی تمام دنیا در برابر ملت ایران صف آرایی کردند. واقعیت های جنگ تحمیلی باید بیش از گذشته برای نسل جوان بازگو شود.

** فرمانده آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی قم در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: درهشت سال دفاع مقدس هدایتهای مقتدرانه و شجاعانه امام خمینی (ره) و جانفشانی جوانان این مرز و بوم باعث شد که جمهوری اسلامی ایران ، اکنون به سرافرازی واقتدار در عرصه جهانی دست یابد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com