کد خبر ۳۰۴۰۴ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خبر داد

آموزش مکالمه زبان عربی در همه مدارس علمیه کشور

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: برای نخستین بار بعد از ۳۵ سال در تمام مدارس حوزه‌های علمیه سراسر کشور از آغاز مهرماه درس «آموزش مکالمه زبان عربی معاصر» تدریس می‌شود که این امر نوید بخش آینده‌ای روشن‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی طلیعه مبارکی است که عنایت خداوند مجددا حوزه‌های علمیه را فرا می‌گیرد و خیزش جدیدی در انگیزه‌های طلاب به‌وجود می‌آید.

وی بیان کرد: طبق احادیث رسیده از معصومین(ع) فعالیت هر شخص یا مجموعه‌ای باید روز به روز ارتقاء یابد و اگر فعالیت‌های حوزه‌های علمیه طی دو سال مشابه باشد و هرسال ارتقا پیدا نکند، زیان کرده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: در صورتی که روند تبلیغی، پژوهشی، تهذیبی و آموزشی حوزه و اساتید و طلاب همچون سال قبل باشد و ارتقاء پیدا نکند، حوزه‌های علمیه ضرر کرده‌اند.

زمانی بر لزوم تلاش بیشتر مدیران حوزه، اساتید و طلاب تاکید کرد و گفت: شایسته است مدیران، اساتید و طلاب با بکارگیری تلاش مجاهدانه موجب ارتقاء و گسترش حوزه‌های علمیه در دو بخش روش و محتوا باشند.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های سال تحصیلی جدید در بخش بین الملل حوزه بحث ابلاغ درس آموزش مکالمه زبان عربی معاصر است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: برای نخستین بار بعد از 35 سال در تمام مدارس حوزه‌های علمیه سراسر کشور از آغاز مهرماه درس «آموزش مکالمه زبان عربی معاصر» تدریس می‌شود که این نوید بخش آینده‌ای روشن است.

زمانی با تاکید بر اینکه تاثیر مثبت آموزش مکالمه زبان عربی در یک دهه آینده مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت این طرح، تمام حوزویان ما به عربی روز سخنرانی کنند و دست به قلم شوند و حضوری موفق در همه کشورهای دنیا داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com