کد خبر ۳۰۷۳۹ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد

لزوم برگزاری کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر برگزاری کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه گفت: طلاب امروز الگوی جامعه هستند، از همین رو باید دارای اخلاق و منش نیکو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه فعالیت این دفتر بسیار مناسب است، اظهار کرد: روحانیت در جامعه دارای جایگاه بالایی است، از همین رو باید طلاب و روحانیون دارای اخلاق نیکو باشند.

وی افزود: روحانیت به عنوان رهبر جامعه شناخته می‌شود و مردم خود را مطیع روحانیون می‌دانند، از همین رو لازم است که طلاب و روحانیون دارای اخلاق نیکو و پسندیده باشند تا مردم بتوانند از آنها الگوبرداری کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه روحانیون ادامه‌دهنده مسیر پیامبران هستند، گفت: طلاب و روحانیون مورد توجه جامعه هستند و فعالیت و منش آنها زیر ذره‌بین مردم است، از همین رو باید روحانیون در برابر برخی از رفتارها صبور باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: طلاب باید احترام لباس روحانیت را حفظ کنند، زیرا که هر لباسی برای خود دارای یک شان و منزلت است.

وی با اشاره به اینکه باید یک استاد اخلاق در هر مدرسه علمیه‌ حضور داشته باشد، گفت: در هفته باید یک جلسه اخلاق و تذهیب برای روحانیون و طلاب برگزار شود و از سوی دیگر اساتید این رشته خود مظهر اخلاق باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب امروز نیازمند یادگیری علوم دینی و علوم اخلاقی هستند، از همین رو تنها به آموزش علوم دینی اکتفا نکنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره اینکه طغیان نفس یکی از علل افسردگی است، گفت: امروز باید با برگزاری کلاس‌های اخلاق سعی کنیم روش‌های دینی برای درمان افسردگی را به طلاب معرفی کنیم تا آنها نیز این آموزش‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com