کد خبر ۳۰۳۳۵ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
امیر آبادی مطرح کرد؛

رها کردن پروژه منوریل با 70 درصد پیشرفت جفا در حق مردم است/منوریل قم درگیر مسایل سیاسی شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز پروژه منوریل با 70 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده است،گفت: رها کردن پروژه منوریل در این وضعیت جفا در حق مردم است ، متاسفانه این پروژه را سیاسی کردند و کار خوبی نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیر آبادی فراهانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت و پیشرفت پروژه های عمرانی سطح شهر از جمله مترو و منوریل اظهار داشت: نگرانی های وجود داشت در موضوع مدیریت شهری بخصوص در تغییر تحولاتی که در شهرداری اتفاق افتاد و در این مدت چند ماهی پروژه ها متوقف شده بود و پیگیری هایی انجام شد و امروز نیز بازدید ها از این پروژه ها صورت گرفت تا وضعیت را مشاهده کنیم.

وی افزود:در مجموع بازدید هایی که انجام گرفت در پروژه ادامه بلوار جمهوری تا پردیسان(بلوار مرجعیت) کارهای بسیاری خوبی انجام گرفته است و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که باید رفع شوند و همگان تاکید دارند که پهنه و حریم بلوار جمهوری تا پردیسان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:البته این بلوار در رابطه با زمین های اطراف مشکلاتی دارد که سعی داریم در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی مشکلات را مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه مجموعه پل های نهم دی به صورت نیمه کاره افتتاح شد،گفت:اجرا کنندگان این پروژه نیز قول داده اند تا پایان سال این پروژه نیز تکمیل شود و به صورت کامل افتتاح شود و در ادامه نیز این پروژه تا میدان امام حسین و بعد از آن به کمر بندی امام علی(ع) متصل شود.

امیر آبادی ابراز داشت:پروژه بعدی مجموعه پل میثم است و فکر می کنیم این پل اتصالی باشد بین شمال و جنوب این خیابان که کارهای این پل نیز متوقف شده بود که در حال حاضر شهردار جدید دستور ادامه ساخت پروژه را داده اند که البته مشکلی با راه آهن وجود دارد که باید پیگیری شود زیرا پروژه ای است که 10 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود:مترو جزء مهم ترین پروژ هایی است که در شهر قم وجود دارد و باید نمایندگان مجلس و دولت به شهرداری قم کمک کنند و تامین اعتبار بالایی را نیاز دارد که قرار داد هزار میلیاردی دارد اما شاید رقم فراتر از این رود و در این صورت نیاز است که کمک هایی انجام شود.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد:امسال 70 میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است و مجلس تصویب کرده،330 میلیادر تومان که با کمک شهرداری و شورای شهر اوراق مشارکت به فروش رسیده است و باید تلاش کنیم که اعتبارات بیشتر شود تا طبق قولی که داده شده فاز یک تا میدان مطهری طی مدت 24 ماه راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه منوریل در استان قم ، مخالفین و موافقینی دارد،تاکید کرد:نگاه ما نمایندگان مجلس این است که این پروژه پیشرفت هایی داشته است و نباید در این موقعیت متوقف شود و اگر رها کنیم این موضوع جفا در حق  مردم قم است،این پروژه قرار بود 30 ماهه به پایان برسد که متاسفانه این پروژه  را سیاسی کردند و کار خوبی نبود.

امیر آبادی ادامه داد:این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ورها کردن ان عاقلانه نیست البته اگر پایانه ترکیبی و قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و ایستگاه محمدیه و ترمینال اتوبوس رانی و تاکسیرانی به انتهای منوریل وصل شود قطعا این منوریل ظرفیتی ایجاد خواهد کرد برای شهر قم که مفید است.

وی عنوان کرد:در این بازدیدها  متوجه بسیاری از موضوعات شدیم و این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که پروژه های شهرداری شروع شده اند و با سرعت پیش می روند و نظارتها را بیشتر خواهیم کرد.

منبع : قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com