کد خبر ۲۹۹۱۲ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
قائم مقام معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

تونل متروی قم به زودی به نزدیکی میدان مطهری می‌رسد

قائم مقام معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به تأمین اعتباری که اخیراً برای متروی قم صورت گرفته است، گفت: تونل مترو به زودی به نزدیکی میدان مطهری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت وی‍‍‍‍ژه میدان مطهری در مرکز شهر قم بیان کرد: این میدان از سال 78 به عنوان یک منطقه مهم شهری در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه وی‍ژه قرار دارد.

وی ادامه داد: دو مرحله برای میدان مطهری طرح تهیه شد که به طرح‌های 92 هکتاری معروف شده و قرار است خدمات مورد نیاز مردم و زائران را در اطراف حرم ساماندهی کند.

قائم مقام معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم، نقش میدان مطهری را در آینده هسته مرکزی شهر قم را بسیار حساس توصیف کرد و افزود: یکی از مسائلی که به این طرح‌ها اضافه شده ایستگاه منوریل و مترو است؛ میدان نو هم قرار است به عنوان یک مرکز چند منظوره خدماتی که مسائل اقامتی، سالن‌های همایشی، فضاهای ورزشی، تالارهای نمایش و... را در خود جای دهد دیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایستگاه داخل شهری قطار هم قرار است داخل شهر بماند و صحبت‌هایی شده برای اینکه یک خیابان مستقیم از ایستگاه به میدان مطهری متصل شود که همین خیابان نیز طرح‌های قبلی را به هم خواهد ریخت.

قائم مقام معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اینکه گاراژهای انتهای خیابان هدف باید تملک شده و خیابان ساحلی باید دوسطحه شود، اظهار کرد: قرار است پیش از رسیدن مسیرها به میدان مطهری ترافیک به زیر سطح رفته و روی سطح مسیر پیاده‌رو محور باشد.

وی تبیین کرد: شهرداری قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) درصدد همکاری با هم هستند تا بتوانند میدان میوه و تره‌بار را تملک کنند و طرح‌های دیگر اطراف حرم را هم تعطیل کرده‌ایم چرا که همیشه یک نگاه از شهر به حرم داشتیم و قرار است پس از این نگاه از حرم به شهر حکمفرما باشد.

خاکی افزود: مسئله ساماندهی میدان مطهری از جایی پیچیده می‌شود که بدانیم مجبور هستیم این میدان را همان‌طور که در شهر فعال است اصلاح کنیم؛ در واقع شبیه یک جراحی بدون بی‌هوشی است که سختی زیادی دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com