کد خبر ۳۰۴۵۳ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
با حضور در بخش مسابقه

«صراحی» در بینالود اکران می‌شود

صراحی که به کارگردانی سعید نجاتی تولید شده است پس از کسب افتخارات گوناگون توانست به بخش مسابقه جشنواره منطقه‌ای بینالود راه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، فیلم داستانی صراحی به کارگردانی سعید نجاتی است که در روزهای پایانی سال گذشته به تولید رسید.

این فیلم که تدوین آن به صورت تخصصی صورت گرفت، پس از اتمام کار به سرعت راهی جشنواره‌های گوناگون شد و با توجه به خاص بودن موضوع و محتوا نظر داوران را در جشنواره‌های گوناگون جلب کرد.

سعید نجاتی که در کارنامه خود، حضور در 90 جشنواره ملی و بین‌المللی را دارد با تولید صراحی توانست برداشت دیگری از جامعه امروزی را به تصویر بکشد.

فیلم کوتاه «صراحی» که به تازگی در جشنواره رضوی یزد توانسته جایزه بخش اصلی را به خود اختصاص دهد، اکنون با شرکت در جشنواره منطقه‌ای بینالود توانسته نظر هیئت انتخاب را به خود جلب کند و به بخش مسابقه راه یابد.

مضمون این فیلم کوتاه، اجتماعی و مذهبی است که در تهران و قم به تولید رسیده و دارای ایده‌ای نو و جذاب است ولی با توجه به حساسیت‌هایی که در فیلم‌نامه آن وجود داشت، کمی با تاخیر تولید آن آغاز شد.

استفتاء از دفتر یکی از مراجع تقلید، موانع را از پیش روی تولید این فیلم برداشت و نجاتی موفق شد با وجود مخالفت‌ها «صراحی» را تولید کند.

«صراحی»، روایت طلبه‌ای جوان است که به دلیل امانت گرفتن بسته‌ای دردسرهایی برایش درست می‌شود و این فیلم روایت‌گر بخشی از زندگی امروز ما در جامعه است.

بازنویسی فیلمنامه، طراحی صحنه و کارگردانی صراحی را سعید نجاتی فیلم‌ساز قمی به صورت شخصی انجام داد و منصور حیدری نیز نورپردازی و تصویربرداری، مجید نجاتی صدابرداری و انجمن سینمای جوانان ایران نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.


همچنین فیلمنامه «صراحی» کاری از علی توکلی است و بازیگران آن را حسین فرضی‌زاده، یوسف یزدانی، اسفندیار ابراهیمی، محمد قمر زاده، مهتا عسگری و سحر عبداللهی تشکیل می‌دهند.

مدیریت تولید «صراحی »را امید اکبریان و رضا دهقان بر عهده داشتند و حجت‌الاسلام سجاد شمس‌الهی نیز به عنوان مشاور مذهبی در تولید این فیلم کارگردان را یاری کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com