کد خبر ۳۰۴۸۲ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷

آماده‌سازی شهر قم در آستانه آغاز سال تحصیلی‌ جدید

در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس که حدود یک ششم جمعیت قم را در بر می‌گیرد، شهر قم به استقبال دانش‌آموزان می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس که حدود یک ششم جمعیت قم را در بر می‌گیرد مدیریت شهری در کنار دیگر ارگان‌ها و ادارات آمادگی‌های لازم برای این استقبال از جامعه دانش‌آموزی را در سطح شهر فراهم می‌کند.

حسین شعبان‌زاده از اقدامات صورت گرفته در رنگ‌آمیزی معابر و خط‌کشی‌های عابر پیاده در استان قم گفت و اظهار داشت: تمام مدارسی که نیازمند خط‌کشی عابر پیاده هستند، تا آغاز سال تحصیلی خط‌کشی می‌شوند.

سرپرست حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خط‌کشی معابر را از دیگر اولویت‌های شهرداری در آستانه سال تحصیلی عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی تمام تقاطع‌های سطح شهر نیز از مهم‌ترین رویکردهای حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.

وی با اعلام خبر هوشمندسازی 20 تقاطع سطح شهر قم عنوان کرد: 24 تقاطع دیگر نیز تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود در همین راستا دوربین‌های نظارتی در سطح نصب می‌شود تا کنترل ترافیک شهر تسهیل شود.

ترمیم و پاکسازی مسیرهای منتهی به مدارس قم

شهردار منطقه 6‌قم نیز از آماده‌سازی این منطقه برای آغاز سال تحصیلی خبرداد و اظهارداشت: در همین راستا تمام مسیرهای منتهی به مدارس و مراکز آموزشی پاکسازی شده تا دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

سیدمحمد موسوی‌منش با بیان اینکه برخی مسیر‌ها و شوارع که نیازمند ترمیم و آسفالت بودند، نیز اقدامات لازم انجام شده است، عنوان کرد: رنگ‌آمیزی جداول و مسیر تردد عابران پیاده منتهی به مدارس به طور کامل انجام شده است.

وی لکه‌گیری داخل حیاط و رنگ آمیزی و شستشوی دیوار‌ها و داخل حیاط مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته در آستانه سال تحصیلی جدید برشمرد و بیان کرد: ایجاد طراوت و زیباسازی مهم‌ترین هدفی بود که در راس اجرای اقدامات قرار گرفت تا دانش آموزان از شرایط مساعدی برخوردار باشند.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز از آمادگی کامل ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات‌دهی به دانش‌آموزان در آستانه اول مهر خبرداد و گفت: در همین راستا اقدامات لازم برای بازسازی بخش خصوصی در اتوبوسرانی صورت گرفته است.

سعید امراللهی سرویس‌دهی مطلوب را هدف سازمان اتوبوسرانی عنوان کرد و افزود: خط کشی بعضی از ایستگاه‌های مهم، بازسازی و نصب تابلو ایستگاه‌ها و اهتمام بهینه به سرویس‌دهی از مهم‌ترین اقداماتی است که در آستانه سالتحصیلی جدید در دستور کار سازمان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باجه‌های فروش و شارژ الکترونیک کارت شهروندی در 5 نقطه شهر فعال است، از افزایش این باجه‌ها خبر داد.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به برنامه ریزی درباره خدمات اتوبوسرانی در مسیرهای خطوط اصلی در مسیر مدارس دخترانه اشاره کرد و اظهارداشت: هدف ما در این طرح مبتنی بر تسهیل تردد دانش آموزان دختری است مه در این مسیر‌ها برای رفت و آمد سرویس ندارند.

امراللهی با بیان اینکه تامین امنیت دانش آموزان مسئله‌ای است که مورد توجه مسئولان است، عنوان کرد: اجرای موفق هر طرحی نیازمند همراهی مردم است.

قم، در تدارک استقبال از دانش‌آموزان

شهردار منطقه 3 قم، نیز از آمادگی کامل منطقه سه برای استقبال از مهر خبرداد و بیان کرد: رسیدگی به باغچه‌های مدارس، رنگ‌آمیزی جداول، خط کشی از جمله اقداماتی است که در ان راستا صورت گرفته است.

رضا پوریافر با اشاره به انجام اقدامات پاکسازی و زیباسازی مدارس منطقه سه عنوان کرد: ساماندهی مسیرهای منتهی به مدارس منطقه 3 نیز از اقداماتی است که در دستور کار قرار دادیم تا دانش‌آموزان برای تردد خود با مشکل مواجه نشوند.

وی رنگ آمیزی جداول بلوار شهید بهشتی، نواب، امام موسی صدر، کارگر، شهید حاج خداکرم، شهید عابدی، نیروی هوایی و شهید کیوانفر را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در استانه آغاز سال تحصیلی برشمرد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com