کد خبر ۳۰۵۱۲ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی خبر داد

حضور 3 هزار مجاهد علمی در سال تحصیلی جدید

جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی گفت: برای تقابل با قرائت‌های نادرست از اسلام طلاب این مجموعه باید جهادهای علمی داشته باشند و در سال جاری 3 هزار مجاهد به این مجموعه اضافه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی الهی‌تبار ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی‌ العالمیه که در سالن همایش مجتمع عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه در طول زندگی بشر دو جریان حق و باطل مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند تصریح کرد: جهان خاکی صحنه تقابل این دو نیرو است که با نگاهی به جریانات تاریخی می‌توان حقیقت‌های بسیاری را از این دو جریان نمایش داد.

وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام برای پایداری و گسترش حق تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد عنوان کرد: اسلام مصداق کلمه حق است و مسلمانان افرادی هستند که می‌توانند حق را در دنیا احیا کنند.

جانشین معاون آموزش جامعة المصطفی تمدن غربی را نماد اصلی جریان باطل خواند و اضافه کرد: در دوره حاضر جریان باطل درک بسیاری از مقابله با جریان حق پیدا کرده است و از راهبردهای مختلفی از جمله تفرقه‌افکنی میان مسلمانان استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی محور گفتمان انقلاب اسلامی است و مدافع اصلی این جریان مردم ایران هستند اما در نقطه مقابل دیدگاه سکولاری، اسلام گوشه‌نشین را معرفی می‌کند و از رفتارهای سیاسی به عنوان بعد اصلی اجتماع فاصله گرفته است.

الهی‌تبار از گفتمان اسلام تکفیری یاد کرد و ادامه داد: این گفتمان اجازه نمی‌دهد فرد با منطق خود برای شناخت اسلام گام بردارد بلکه طرفداران این گفتمان با خشونت و بدون منطق برای رسیدن به خواسته‌های خود جنایات بسیاری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان تکفیری مشکلات بسیاری برای دین اسلام به وجود آورده است ابراز کرد: این دیدگاه، اسلام هراسی را دامن زده و چهره دین را متشنج کرده است زیرا از اسلام به عنوان دین دوستی، تعامل و گفت‌وگوی منطقی یاد نمی‌کند.

الهی‌تبار با بیان اینکه دشمن با استفاده از تفرقه گفتمان‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را نسبت به دین مبین اسلام به وجود آورده است اظهار کرد: قرائت المصطفی از اسلام عدالت محوری است و رسالت آموزش المصطفی به عنوان بخشی از نهاد حوزوی بین‌المللی ارائه آموزه‌های اسلامی برای تربیت عالمان عامل است.

این استاد جامعة المصطفی از جایگاه طلاب این مجموعه آموزشی یاد کرد و گفت: طلاب جامعةالمصطفی باید دانش و معرفت دینی را در جوامع مختلف اسلامی و غیر اسلامی ترویج دهند و وحدت را به عنوان عامل اصلی تحقق تمدن اسلامی بشناسند.

وی یادآور شد: طلاب، اساتید و کادر آموزشی جامعةالمصطفی باید بسیج شوند تا از ظرفیت‌های موجود در استان قم استفاده کنند و زمینه‌های وحدت اسلامی با مرکزیت این مجموعه تحقق پیدا کند.

الهی‌تبار جهاد علمی، عقلانیت و معنویت را شعار سال جدید تحصیلی جامعةالمصطفی برشمرد و عنوان کرد: برای تقابل با قرائت‌های نادرست از اسلام طلاب این مجموعه باید جهاد علمی داشته باشند و در سال جاری 3 هزار مجاهد به این سپاه علمی اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه المصطفی در معنای کلمه تکمیل حق علیه باطل است تصریح کرد: سال تهذیبی یکی از نیازهای جامعةالمصطفی است که امیدواریم مسئولان امر به این اهم توجه لازم را داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com