کد خبر ۳۰۱۸۷ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
نماینده جامعة المصطفی العالمیه در لبنان:

1500 نفر لبنانی از جامعة المصطفی فارغ‌التحصیل شدند

نماینده جامعة المصطفی العالمیه در لبنان گفت: بیش از هزار و 500 نفر لبنانی از جامعة المصطفی العالمیه فارغ‌التحصیل شدند که در ایران یا در حوزه‌های نمایندگی جامعة المصطفی در لبنان تحصیل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز ظهر امروز در نشست همکاری مدیران دانشگاه قرآن و حدیث با دفتر نمایندگی لبنان جامعة المصطفی العالمیه، اظهار کرد: جامعة المصطفی العالمیه و دانشگاه قرآن و حدیث ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که در همکاری مشترک می‌توانیم از این قابلیت‌ها استفاده کنیم که بر این اساس قرار داد و تفاهم‌نامه جامعی بین این دو مجموعه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: 40 مرکز آموزشی و پژوهشی در داخل کشور و حدود 300 مجموعه آموزشی، پژوهشی، قرآنی و فرهنگی در خارج کشور در حدود 60 کشور جامعة المصطفی نمایندگی دارد.

نماینده جامعة المصطفی العالمیه در لبنان با بیان اینکه تاکنون 70 هزار نفر در جامعة المصطفی مشغول تحصیل بوده یا از آن فارغ‌ تحصیل شدند، گفت: 175 رشته تحصیلی از کاردانی و کارشناسی تا دکترا و از سطح یک تا چهار حوزه وجود دارد و یک دوره اجتهاد به عنوان سطح پنج نیز در جامعة المصطفی العالمیه طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم رشته‌های علوم انسانی است که اقتصاد،‌ علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی، ‌مدیریت،‌ حقوق و تبلیغ و ارتباطات و رسانه را شامل می‌شود.

بی‌نیاز یادآور شد‌: اسلامی‌سازی علوم اجتماعی و انسانی از فعالیت‌های دیگر بوده و بخشی دیگر مربوط به آموزش‌های زبان و فرهنگ است.

وی عنوان کرد: سالانه حدود 5 تا 6 هزار نفر در رده‌های مختلف از نخبگان فرهنگی، مردم عادی یا فرهنگیان، ائمه جمعه و جماعات، مدیران آموزش و پروش، معلمان، فارغ‌التحصیلان، طلاب، علما و روحانیون در سطوح پایین‌تر و عالی در دوره‌های کوتاه مدت شرکت می‌کنند.

نماینده جامعة المصطفی العالمیه در لبنان گفت: بیش از هزار و 500 نفر لبنانی از جامعة المصطفی العالمیه فارغ‌التحصیل شدند که در ایران یا در حوزه‌های نمایندگی جامعة المصطفی در لبنان تحصیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دوره دکترای تفسیر تطبیقی است که یکی از رشته‌های مشترک بین جامعة المصطفی العالمیه و دانشگاه قرآن و حدیث است.

بی‌نیاز یادآور شد: ترجمه متون درسی و غیردرسی دوره‌های کوتاه مدت، همکاری برگزاری دوره‌های مجزا، آموزش تکمیلی زبان عربی و اردوهای علمی و سیاحتی از جمله زمینه‌های همکاری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com