کد خبر ۳۰۵۱۴ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
نایب رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم:

کونگ‌فوکار قم به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

نایب رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم از قطعی شدن اعزام کونگ‌فوکار قم به مسابقات جهانی این رشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی ابریان  گفت: از زمانی که هیئت جدید کونگ‌فو و هنرهای رزمی شکل گرفته‏ است اتفاقات خوبی در کونگ‌فو قم رخ داده، به طوری که بار دیگر کونگ‌فوکاران توانمند قم جایگاه خود را در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: هم مسابقات استانی به موقع و در زمان پیش‌بینی شده طبق تقویم هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم برگزار می‌شود و هم اینکه اعزام‌های مختلفی به رقابت‌های قهرمانی کشور داشته‌ایم و نتایج قابل توجهی همراه با مدال‌های رنگارنگ نصیب ورزش قم شده است.

نایب رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم تصریح کرد: چند سالی بود که از کونگ‌فو قم در تیم‌های ملی هیچ خبری نبود، اما با تغییر و تحولات مثبتی که بعد از برگزاری مجمع انتخابات در این هیئت رخ داد ورزشکاران قمی بار دیگر به تیم‌های ملی بازگشتند و در سطح کشور نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه سجاد قربانی کونگ‌فوکار توانمند و مستعد استان قم اکنون عضو تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی کونگ‌فو شده است، اضافه کرد: قربانی در رقابت‌های قهرمانی کشور مبارزات بسیار زیبا و دیدنی به نمایش گذاشت و مزد زحمات و تلاش‌های خود را گرفت.

ابریان تصریح کرد: قربانی با تحمل سختی‌ها و فشار زیاد تمرینات به رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اعزام شد و در این دوره از پیکارها که با حضور چهره‌های شاخص این رشته از سراسر ایران به انجام رسید توانست حریفان خود را مغلوب کند و مجوز عضویت در تیم ملی را به دست بیاورد.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری مسابقات کونگ‌فو قهرمانی کشور که با برنامه‌ریزی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی جنبه انتخابی تیم ملی فدراسیون کونگ‌فو را داشت، توانمندی کونگ‌فوکاران قم به خوبی به چشم آمد و در نهایت سجاد قربانی عضو تیم ملی در رقابت‌های جهانی شد.

ابریان خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌های کونگ‌فو قهرمانی بزرگسالان کشور، تیم شایسته هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم توانست با کسب دو مدال طلا توسط محمد امیدی و مهدی شکاری و دو مدال برنز توسط سجاد قربانی و امید کتابی بر سکوی سوم کشور قرار بگیرد.

نایب رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم ادامه داد: با شروع اردوی آماده‌سازی و دعوت از سه نفر برتر اوزان مختلف به این اردو و برگزاری مرحله دوم انتخابی که به صورت مسابقات درون‌اردویی تنها با حضور نفرات برتر اوزان مختلف به انجام رسید سجاد قربانی از قم عضو تیم ملی شد.

وی یادآور شد: نماینده شایسته وزن منهای 78 کیلوگرم تیم هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم توانست با ارائه مبارزاتی خیره‌کننده بر رقبای خود در این وزن غلبه کند و به این ترتیب صاحب پیراهن تیم ملی فدراسیون کونگ‌فو در مسابقات جهانی پیش‌رو در کشور آلمان شود.

ابریان در پایان گفت: حضور سجاد قربانی در تیم ملی کونگ‌فو در مسابقات جهانی کونگ‌فو برای نخستین‌بار است که در تاریخ کونگ‌فوی قم رخ می‌دهد، زیرا تا پیش از این کونگ‌فوکاران قم موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی در مبارزات سبکی مختلف بوده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com