کد خبر ۳۰۵۲۰ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
استاندار قم:

دستگاه‌های اجرایی در توسعه پایدار استان همگرا باشند

استاندار قم با اشاره به نقش منابع طبیعی در توسعه پایدار، خواستار همگرایی و مشارکت دستگاه‌ها برای رشد متوازن استان قم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار محمدتقی سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، طی سخنانی نگاه کارشناسانه به توسعه در قم را مورد تاکید قرار داد.

استاندار قم با بیان اینکه نگاه ملی باید در همه برنامه‌ها حاکم باشد، سهم قم در توسعه کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این توسعه باید با حفظ منابع طبیعی استان همراه باشد.

وی با اشاره به برخی خسارات اجتناب ناپذیر ناشی از توسعه استان، به حداقل رساندن این خسارات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برنامه‌های مدون برای جبران آثار مخرب برنامه‌های توسعه‌ای باید اندیشیده شود.

صادقی همگرایی مسئولان و داشتن نگاه واحد در توسعه استان به ویژه در بخش صنعت و معدن را در راستای کاهش هزینه‌های زیست محیطی امری ضروری تلقی و خاطرنشان کرد: هدف همه مدیران باید توسعه استان در عین حفظ و ارتقای محیط زیست باشد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین تصرف اراضی ملی توسط برخی افراد را مورد توجه قرار داد و افزود: از ظرفیت مردم باید در آگاهی بخشی به مسئولان در راستای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهره گرفته شود.

استاندار قم همچنین توافق‌های ملی طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را مورد توجه قرار داد و افزود: پیگیری‌های لازم باید در راستای تحقق و تخصیص این اعتبارات صورت پذیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com