کد خبر ۳۰۵۳۰ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۵
در نامه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم عنوان شد:

گلایه طلاب حوزه علمیه از برخورد سیاسی و دوگانه حجت الاسلام ابوترابی فرد در روند بررسی برجام

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابوترابی نسبت به رفتارهای سیاسی و حاشیه سازی های ایشان در جلسات کمیسیون بررسی برجام که موجب اختلال در روند بررسی توافق سرنوشت ساز هسته ای شده است گلایه نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام نسبت به رفتارهای سیاسی و حاشیه سازی های ایشان در جلسات کمیسیون بررسی برجام که موجب اختلال در روند بررسی توافق سرنوشت ساز هسته ای شده است گلایه نمودند.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ارسال گردیده است در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

آوازه نام ابوترابی مردم را شهید بزرگوار و سید آزادگان سید علی اکبر ابوترابی فرد رهنمون می‌کند که شما هم افتخار برادری چنین شخص بزرگواری را دارا هستید و انتظاراتی که از شما می رود به مراتب از دیگران بیشتر است. از زمانی که سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با پخش کمیسیون برجام موافقت کرد و جلسات این کمیسیون از شبکه خبر پخش شد، ما شاهد رفتارهای بعضا بسیار عجیب از طرف جنابعالی در این کمیسیون بودیم. اصل حضور آقای سعید جلیلی در کمیسیون و ارائه همان گزارشی که در شورای عالی امنیت ملی نیز ارائه کرده بود قابل توجه و تامل بود همان طور که بازخورد آن را در سطح جامعه میتوان مشاهده کرد که اگر طبق برجام قرار است تحریم ها باقی بماند پس این همه مذاکره برای چه بود؟

آقای ابوترابی فرد شما به جای اینکه به بررسی دقیق برجام که خواسته ی رهبری نیز از مجلس میباشد، بپردازید متاسفانه به حاشیه سازی مکرر مشغول شدید. اگر حضرتعالی اشکال و نقدی به تیم آقای جلیلی داشتید به عنوان نماینده چندین دوره مجلس و عضو چندین ساله هیئت رئیسه متهم به کم کاری هستید که چرا از این تیم سعید جلیلی برای گزارش به مجلس دعوت نکرده اید؟

شما اگر واقعا اشکالی به تیم سابق مذاکر کننده وارد می دانستید پس چرا در این چند سال سکوت کردید و بسیار تعجب برانگیز است که جزء حامیان و مدافعان تیم دکتر جلیلی هم شناخته می شدید. هنوز برخی از سخنان شما در آن زمان موجود است که جهت یادآوری شما تکرار می کنیم. شما در تاریخ 31 فروردین 1391 در حمایت از تیم سابق مذاکره کننده، فرمودید:

"این موفقیتی که مانند پیروزی دفاع مقدس که در عرصه هسته‌ای می‌رود در یک سطح برجسته‌ای بدست آید و شاید هیچ سیاستمداری تصور نمی‌کرد، ثمره مدیریت درست، ایستادگی و مقاومت و شناخت چالشها و راهبردهای منطقی و قابل دفاع است ...."

 و سخنان دیگری که در حمایت از تیم مذاکره سابق ایراد فرموده اید که در آرشیو خبرگزاری ها موجود است.

حالا چه شده است که با کنایه زدن های مکرر دلواپس عملکرد تیم سابق شده اید و تیم سابق را مقصر قطعنامه 1929 میدانید؟ اصلا چرا وقتی تحریم ظالمانه ۱۹۲۹ علیه ایران به تصویب رسید شما اظهار نظری نکردید و بعد از گذشت این همه سال لب به سخن باز میکنید و آن هم در موقعی که مجلس باید به وظیفه دقیق بررسی برجام بپردازد.

نمونه آخر این کنایه زدن های جنابعالی در جلسه ای که بود صداوسیما برای ضبط نیامده بودند که با کمال تعجب شما باز با کنایه چندباره خود فرمودید: چرا وقتی سعید جلیلی در جلسه حضور دارد همه دوربین‌ها حاضر هستند اما حالا حضور ندارند؟

رفتارهای سیاسی حضرتعالی تا جایی پیش رفته است که رئیس کمیسیون برجام، آقای زاکانی نیز به کنایه های شما واکنش نشان داد و خطاب به شما گفت: این حرف ها بعید است از جنابعالی. شما حق ندارید هر تحلیلی را مطرح کنید. آخر شما یک چیزی را می گوید و به جمع ما توهین می کنید.

عملکرد نامناسب جنابعالی در کمیسیون برجام، شائبه سیاسی بودن رفتار شما را برای انتخابات آینده تداعی می کند که ان شاء الله این گونه نباشد چرا که تا قبل از این زمان، ما هیچ نوع اعتراضی از طرف شما نسبت به تیم آقای جلیلی نمی بینیم بلکه همان طور که بیان شد جزء حامیان و مدافعان تیم اقای جلیلی بودید. این رفتار دوگانه از طرف شما چگونه قابل توجیه است ؟

جناب ابوترابی فرد لطفا از حاشیه سازی و کنایه زدن های پشت سر هم در کمیسیون برجام بپرهیزید و اجازه دهید کمیسیون با دقت و موشکافی تمام به بررسی و سنجش متن برجام در دفاع از حقوق ملت ایران بپردازد.

امید است که دقت نظر و نگاه کارشناسی به بررسی توافق هسته ای بپردازید و تا این حد دوستان خود را از این عملکرد نامناسب و دور از شان یک نماینده مجلس که ملبس به لباس روحانیت از خود رنجیده خاطر نفرمایید.

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com