کد خبر ۳۰۲۸۸ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

از تبدیل شدن برجام به اختلاف و نزاع سخت نگران هستم/ نباید برای بررسی برجام معارضه و مبارزه و اهانت کرد

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برجام در مجموع اقدامی قابل توجه است، گفت: ممکن است دشمنان اختلاف داخلی بر سر برجام را هدف قرار داده باشد تا از این طریق اختلافی بین ملت بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس فقه خود در مسجد اعظم قم به اهمیت بررسی منطقی و عقلانی برجام اشاره کرد و اظهارداشت: مدتی است که مسئله برجام تبدیل به یک عنوان اختلاف‌برانگیز بین گروه‌های مختلف شده و من از عاقبت آن که اختلاف شدید شود، نگران هستم.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه برجام که اختصار برنامه جامع اقدام مشترک است ‌باید درباره آن تحقیق و بررسی صورت بگیرد، افزود: برجام اقدامی است که نقاط قوت فراوان دارد، ممکن است نقاط ضعف هم داشته باشد، از همین رو باید آن را حل کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برجام در مجموع اقدامی قابل توجه است، تصریح کرد: برجام پیروزی محسوب می‌شود، نباید این را فراموش کرد و نباید سبب تقابل افراد با هم شود‌.

به گفته وی ممکن است دشمنان اختلاف داخلی بر سر برجام را هدف قرار داده باشد تا از این طریق اختلافی بین ملت بیفتد اگر اختلاف بیفتد آن‌ها بر ما مسلط می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان جهان مسئله آوارگان جنگ زده را مشکل جدی در عالم اسلام دانست و اظهارداشت: در مناطقی که داعش ‌فعالیت می‌کنند، مردم از آنجا فرار می‌کنند اما کجا بروند؟ کشورهای دیگر به آن‌ها جا نمی‌دهند، کشور خودشان هم که جا نیست، آن‌هایی که آتش افروز جنگ هستند این آثار را حساب نمی‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در کشورهای جنگ زده اگر روی حساب کار شود و زیر نظر بین‌الملل انتخاباتی صورت بگیرد، خود مردم انتخاب می‌کنند که چه چیزی برای کشور خود می‌خواهند درحالی که برخی نمی‌خواهند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com