کد خبر ۳۰۵۳۲ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۷
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مواضع روشنگرانه و شجاعت آیت الله خزعلی(ره) در برابر لیبرال‌ها و سکولارها زبانزد همگان بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی (ره)، کارنامه وی را در خدمت به امام و انقلاب و اتخاذ مواضع روشنگرانه در برابر لیبرال‌ها و سکولارها شایسته تقدیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این تشکل حوزوی در بیانیه‌ای که به امضای آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده است، رحلت عالم جلیل القدر و مجاهد نستوه، مرحوم آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: این فقیه صمدانی و عالم ربانی که از اعضای دیرینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از نخستین یاران امام عظیم الشأن (قدس سره) در نهضت خود و یار دیرینه رهبر معظم انقلاب و از مجاهدین خستگی ناپذیر در دوران رژیم نحوس پهلوی بود، رنج زندان و تبعید را بر خود هموار ساخت و پس از انقلاب نیز لحظه ای از خدمت به امام و انقلاب در عرصه‌های مختلف به ویژه در شورای محترم نگهبان و مجلس خبرگان رهبری باز نایستاد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرده است: مواضع روشنگرانه و شجاعت اظهار نظر ایشان در برابر حملات لیبرال‌ها و سکولارها در طول سال‌های دهه هفتاد و هشتاد زبانزد بود. کرسی تدریس ایشان در حوزه‌های علمیه و نیز تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مراکز مختلف اسلامی از جمله بنیاد بین‌المللی غدیر بخشی از کارنامه درخشان علمی و فرهنگی ایشان است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عضو دیرین و خدوم را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، بیت معظم ایشان و عموم دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کند. و السلام و علیکم رحمة الله و برکاته. محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.

مراسم تشییع آیت الله ابوالقاسم خزعلی فردا صبح از دانشگاه تهران آغاز می‌شود و پیکر آن عالم ربانی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com