کد خبر ۳۰۵۳۴ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
تجلیل روزنامه آمریکایی از سرمربی صبای قم؛

رونی خوب است اما دایی نمی‌شود

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی به قلم متئو اسمیت به مقایسه گلزنی‌های وین رونی مهاجم تیم ملی انگلیس در تیم ملی و علی دایی مهاجم سابق تیم ملی کشورمان پرداخت و نوشت: رونی خوب است اما علی دایی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اسمیت نوشت: رونی در 107 بازی ملی 50 گل به ثمر رساند که بیشترین آنها در مسابقات انتخابی جام جهانی نبوده است، بیشترین تعداد گل او در یک بازی، 5 گل در برابر سن مارینو بوده است بدون او صعود انگلیس از گروه‌های سخت آسان نبود.
 
در ادامه گزارش به این نکته اشاره شده است که وین رونی می تواند به رکورد گل میل رابی کین مهاجم ایرلندی گالکسی برسد، کین در 142 بازی 67 گل برای ایرلند به ثمر رسانده است.
 
به این نکته هم اشاره شده که وین رونی ممکن است بخواهد رکورد 84 گل ملی فرانس پوشکاش، برترین گلزن قاره اروپا را هدف قرار دهد، و در ادوار جدید نیز کلوزه مهاجم تیم ملی آلمان در 136 بازی 71 گل به ثمر رسانده است.
 
نویسنده این گزارشی در ادامه تصریح کرده است، اما مردی وجود دارد که وین رونی نمی‌تواند بر او غلبه کند، این فرد علی دایی برترین گل زن تاریخ بازی‌های ملی است.
 
در ادامه این گزارش، به معرفی علی دایی و سوابق بازی او در بوندس لیگا و بایرن مونیخ پرداخته شده است.
 
هافینگتون پست می نویسد گل های دایی در دو سال، بیشتر از بازی های ملی او بود،‌دایی در سال 1996 در 18 مسابقه 22 گل و در سال 2000 در 19 بازی 20 گل به ثمر رساند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com