کد خبر ۳۰۵۳۶ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم مطرح کرد:

حضور 40 هزار فارغ التحصیل بیکار در قم

امیرحمزه مهرابی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم با اشاره به لزوم پذیرش دانشجو بر اساس نیاز گفت: کارخانجات موجود به 40 هزار کارگر نیاز دارند و از طرفی دیگر 40 هزار فارغ التحصیل بیکار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیرحمزه مهرابی چهارشنبه شب در نشست استاندار قم با رؤسای دانشگاه‌های قم گفت: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت افرادی است که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی مشغول کار شوند و 85 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی و کاربردی ما مشغول کار هستند و زمینه اشتغال برای آنها فراهم است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه علمی کاربردی گفت: شعار ما این است که هر شغل تبدیل به یک رشته دانشگاهی شود بنا بر این ما امسال حتی سوهان‌سازی را به رشته‌هایمان اضافه کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: شعار دیگر ما این است که هر کارخانه تبدیل به یک مرکز شود و ما این کار را آغاز کرده‌ایم.

وی با ارائه آمار دانشجویان این دانشگاه گفت: 1500 دانشجو به صورت حضوری و 2500 دانشجو به صورت غیرحضوری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مهرابی ادامه داد: 10 سال قبل قرار بود سازمان ملی مهارت در کشور تشکیل شود اما بنا به دلایلی این اتفاق محقق نشد ولی ما می‌توانیم با کمک دانشگاه صنعت، مرکز فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش این سازمان را در استان تشکیل دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی با اشاره به لزوم پذیرش دانشجو بر اساس نیاز گفت: کارخانجات موجود به 40 هزار کارگر نیاز دارند و از طرفی دیگر 40 هزار نفر فارغ التحصیل بیکار داریم و به وجود آمدن چنین نقیصه‌ای به دلیل پذیرش دانشجو در رشته‌هایی است که کشور نیازی به آن‌ها ندارد.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com