کد خبر ۳۰۵۳۷ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
استاندار قم:

جلسات استانداری با دانشگاه‌ها صرفا برای شناسایی مشکلات است / بودجه عمرانی برای دانشگاه‌ها نداریم

سید مهدی صادقی استاندار قم بیان اینکه جلسات با روسای دانشگاه صرفا برای شناسایی مشکلات است گفت: ما بودجه‌ای برای ساخت خوابگاه و حل مشکلات عمرانی دانشگاه‌ها نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌های قم که چهارشنبه شب در استانداری قم برگزار شد گفت: استانداری قم در تلاش است تا با همکاری دانشگاه‌های قم وضعیت علمی و فرهنگی استان را بهبود بخشد.

صادقی بیان اینکه این جلسات صرفا برای شناسایی مشکلات است گفت: ما بودجه‌ای برای ساخت خوابگاه و حل مشکلات عمرانی دانشگاه‌ها نداریم و این جلسات برای همفکری و آشنایی با مسائل مرتبط  است بنا بر این انتظار نداشته باشید که در این جلسات معجزه‌ای رخ دهد و ما در این جلسات به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود امور دانشگاه‌ها هستیم.

استاندار قم با اشاره به جایگاه علمی شهر قم گفت: قم مرکز علم، فقاهت و فرهنگ است و ما می‌خواهیم با بهره‌گیری از نظرات رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها دنیای علم و عمل را به هم نزدیک کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید سند آمایش آموزش علمی را تهیه کنیم تا بدانیم به چه رشته‌هایی نیازمندیم.

صادقی با ارائه آمار دانشجویان استان گفت: ما 80 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی استان داریم که نیمی از آن‌ها غیر بومی هستند و نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ بنیه علمی توانایی برطرف کردن نیازهای دانشجویان را نداریم.

استاندار قم با اشاره به لزوم همکاری بین مراکز آموزشی گفت: همکاری بین مراکز آموزشی باید بیشتر شود تا از موازی کاری‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هر یک از فعالیت‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در یک جا متمرکز شوند تا از هدررفت بودجه‌ها پرهیز شود.

صادقی تقویت ارتباط صمیمی میان کادر دانشگاه و دانشجو را از نکات مهم عنوان کرد و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید به دنبال این باشند که با دانشجویان رابطه صمیمانه برقرار کنند تا مشکلات روحی و روانی ایشان را برطرف کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com