کد خبر ۳۰۵۸۳ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

فعالان عرصه سینما در قم تقدیر شدند

جمعی از فعالان عرصه فیلم‌سازی در روز پایانی هفته سینما در سینما ونوس از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در روز پایانی هفته سینما به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای استان قم با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، دانشکده صدا و سیمای استان قم، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، مدرسه اسلامی هنر، مجموعه فرهنگی سینما ونوس و مجموعه فرهنگی سینما تربیت، از تلاشگران عرصه فیلم‌سازی تقدیر شد.

این مراسم که عصر امروز در سینما ونوس به اتمام رسید تلاشگران عرصه فیلم‌سازی به تماشای فیلم تاریخی «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی به مدت زمان سه ساعت نشستند و در ادامه جوان هنرمند قمی حامد شامحمدی که در عرصه خوانندگی دستی بر آتش دارد، به اجرای سرود پرداخت.

در ادامه این مراسم، از فعالان عرصه سینمای کوتاه با حضور رضا ابوذر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تقدیر شد. این تقدیرها از هنرمندان پیشکسوت، کارگردانان فعال، تصویربرداران فعال، تدوینگران فعال، مستندسازان فعال فیلم‌نامه‌نویسان فعال، مدیران تولید فعال، بانوان فعال فیلم ساز، عکاسان فعال و بازیگران فعال تجلیل شد.

مجید ایرانی، عبدالمجید کوچکیان و نسرین‌السادات ترابی حسینی از پیشکسوتان سینمای قم، سعید نجاتی و سیف‌الله یزدانی نیز از کارگردانان فعال قمی از جمله تقدیر‌کنندگان بودند.

همچنین از روح‌الله داوری و داوود رجبی به عنوان تصویربرداران فعال، از محمد رحمتی‌فر و مهدی عبدی به عنوان تدوین گران فعال و از سید محمد صادق جعفری و جواد تیموری نیز به عنوان مستند سازان فعال مورد تقدیر قرار گرفتند.

حسن نوری، علیرضا طالبی به عنوان مدیران تولید فعال، اکرم مهدی‌زاده و الهام هادی‌نژاد به عنوان بانوان فعال فیلم‌ساز، محسن بیطرفان به عنوان عکاس فعال سینما و کریم‌وارخانی، محمد قمرزاده و اسماعیل میرزایی نیز به عنوان بازیگران فعال سینمای قم معرفی و تقدیر شدند.

در بخش دیگر این مراسم از فعالان دانشکده صدا و سیمای استان قم و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی انصاری به عنوان تهیه کننده و کارگردان چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی مانند جابربن حیان، حجت‌الاسلام سید حمید میرخندان به عنوان منتقد و پژوهشگر سینما و تلویزیون، مرادنظری به عنوان تهیه کننده، نویسنده، کارگردان و مدیر فعال عرصه سینما و تلویزیون مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده چندین تله فیلم و سریال تلویزیونی مانند تنهایی لیلا و کیمیا و سید ابوالقاسم صالحی‌زاده به عنوان فیلم‌ساز، مدرس حوزه و دانشگاه در زمینه فیلم نامه‌نویسی و تولید برنامه‌های تلویزیونی تقدیر شدند.

از دیگر کسانی که در این مراسم تقدیر شد سید محمد حسین هاشمی به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و کارشناس و مشاور سریال تلویزیونی پرده‌نشین و فیلم سینمایی طلا و مس بود.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام حسین سرانجام به عنوان پروژه سینمایی سریال پرده نشین، حجت الاسلام سید احمد بطحایی به عنوان مدرس فیلمنامه‌نویسی و حجت الاسلام سیدمحسن امامیان به عنوان مشاوره پروژه تلویزیونی هاجر و خواجه نصیر از کارشناسان و مدرسان مدرسه اسلامی هنر مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش پایانی این مراسم سید امیر طباطبایی مدیرعامل موسسه فیلم‌سازی آفتاب مهر، رضا شهبازی مدیر عامل موسسه فیلم سازی معبر نور، فریدالدین فرید عصر مدیر آموزش و برنامه‌ریزی مدرسه اسلامی هنر، محمود الیاسی مدیر آموزشگاه آزاد سینمایی سیمای مهان، هادی کریمخانی فعال و سرمایه‌گذار برتر سینما و علیرضا آغاز مدیر سینما ونوس مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com