کد خبر ۳۰۵۹۸ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی

طلاب ممتاز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل شدند

طلاب برتر و ممتازان علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در آیین آغاز سال تحصیلی این مرکز توسط آیت‌الله فاضل لنکرانی ‏مورد تجلیل قرار گرفتند.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیین افتتاحیه سال تحصیلی 94 – 95 مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و جمعی از اساتید و طلاب حوزه، ظهر امروز در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد و طی آن از ممتازان علمی تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم که به مناسبت بیستمین سال دروس تخصصی فقه و اصول(خارج و سطوح عالی)، دوازدهمین سال دروس تخصصی کلام، پنجمین سال دروس تفسیر قرآن کریم، سومین سال دروس مدرسه علمیه مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) و تجلیل از ممتازان علمی سال گذشته این مرکز برگزار شد، مدیران و معاونان این مرکز به ایراد سخن و بیان گزارش هایی از مجموعه های خود پرداختند.

معاون آموزشی مرکز فقه و اصول در این مراسم از تحصیل 205 طلبه در این مرکز خبر داد و افزود: 50 پرونده جدید نیز برای پذیرش در سال جاری تشکیل شده است.

حجت الاسلام مصطفی صرفی همچنین به تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در سیستم آموزشی این مرکز اشاره کرد و گفت: با انجام این تغییرات، بحث آموزش مرکز وارد تحولات جدید شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام اسدالله رئیسی معاون مرکز تخصصی کلام از آغاز به کار این مرکز در سال 83 خبر داد و اظهار کرد: مراکز تخصصی بیشتر جنبه آموزشی دارند و به جنبه پژوهشی کمتر توجه می‌کنند اما در این مرکز این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه شاهد انتشار کتاب‌های متعددی از پژوهش‌های انجام شده بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام عظیمی‌فر مدیر مدرسه علمیه مرکز تخصصی ائمه‌اطهار(ع) و مدیر بخش تفسیر قرآن این مرکز در سخنانی در بیان شأن و منزلت قرآن کریم ابراز کرد: قرآن کتابی است که دانشمندان و عالمان بزرگ عالم یعنی ائمه اطهار(ع) همواره آن را مطالعه کرده و از آن ارتزاق علمی می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) مبلغ و مفسر قرآن بود افزود: عالمی که تدبر در قرآن نداشته باشد و علمش را از غیر قرآن بگیرد، علم او بدون برهان است.

مدیر مدرسه علمیه مرکز تخصصی ائمه‌اطهار(ع) با تاکید بر اینکه منبع تمام علوم در قرآن است، تصریح کرد: قرآن چشمه‌ای است که هیچ‌گاه خشک نخواهد شد و بهاری است که پاییز ندارد.

عظیمی‌فر از بهره‌مندی 250 طلبه از بخش تفسیر این مرکز خبر داد و بیان کرد: این مدرسه علمیه تنها مدرسه‌ای است که شروع تحصیل آن با گرایش تفسیر است تا در پایان سال ششم حوزه، طلبه‌ای قرآنی تحویل جامعه دهد.

وی اضافه کرد: 29 طلبه در بخش تفسیر این مرکز به درجه تدریس رسیده‌اند.

در پایان این مراسم و پس از سخنان آیت‌الله فاضل لنکرانی، با اهدای جوایزی از طلاب برتر و ممتاز تجلیل به عمل آمد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com